A Wii Sports több generációt is megmozgatott, gyerekeknek, felnőtteknek, időseknek, mindenkinek tetszett intuitív játékmenete. Biztosak voltunk benne, hogy készül majd a Switch Sports is, és elhozza azt az élményt, amit az elmúlt 15 évben nem tudtunk megunni.
A siker részben annak volt köszönhető, hogy a minijáték-gyűjtemény a Nintendo Wii konzolok mellé járt, nem kellett külön megvásárolni. A sportok remekül demonstrálták az új kontroller képességeit, és újfajta játékélménnyel várták a konzolok tulajdonosait.
Az viszont, hogy a Wii Sports része lehetett a csomagnak, komoly viták eredménye volt. A Nintendo of America korábbi főnöke, Reggie Fils-Aime a könyvében, a Disrupting the Game-ben elmesélte a konzol és a játék megjelenésének körülményeit.
"Ott ültem Mike-kal, és próbáltam meggyőzni két különböző csomagról. A világ legjobb játékdizájnere azonban nem volt boldog. Az örökké arcán húzódó gonosz vigyor, és az apró csillogás eltűnt Shigeru Miyamoto szeméből. »Nem értitek, hogy mekkora kihívás olyan szoftvert építeni, amit az emberek imádnak játszani. Ez olyasmi, amiért mindig meg kell küzdenünk. Nem adjuk ajándékba a szoftvereinket.« Ez volt Miyamoto válasza."
A legendás játékdizájnernek persze nem csak elvek húzódtak meg az ellenkezése mögött: ott volt a dolog üzleti oldala is. Reggie azzal érvelt, hogy a GameCube bukása után szükség volt valamire, amivel meg lehet tolni az új konzolmegjelenést. Utólag kiderült, hogy Reggie-nek volt igaza.
Hozzátette egyébként, hogy a kemény egyezkedések nem rontották el a kapcsolatát a kollégáival. Egyenlő felekként kezelték egymást, és barátként tekint mindannyiójukra a mai napig is.