Még csak két és fél hónap telt el 2024-ből, de már most túl vagyunk két hatalmas meglepetésen, amelyek milliókat húztak be. Na, nem a Skull&Bones-ra gondolunk, hanem a Nintendo által támadott Palworldre és a Helldivers 2-re. Elemzők szerint azonban ezek sem lesznek elegek ahhoz, hogy pozitív képet fessen a játékipar idén, legalábbis ami a bevételeket illeti.
Mat Piscatella, a Circana elemzője szerint idén globálisan 2-10%-kal kevesebbet költünk majd hardverre és szoftverre mint tavaly. Rengeteg a bizonytalanság az iparban, a gazdasági helyzet pocsék, és a játékosok sem tudják, mit várjanak már egy megjelenéstől, annyi csalódás érte őket az utóbbi években.
2023 legnagyobb durranása a Hogwarts Legacy volt, és egyelőre nem egyértelmű, hogy mi lesz idén az a cím, ami hasonló babérokra törhet. A Grand Theft Auto VI csak 2025-ben jelenik meg, a Nintendo Switch 2 szintén, és a PlayStationnek sincs a csőben egyetlen exkluzív címe sem erre az évre. A PlayStation 5 Pro talán megjelenik az év végén, de ez önmagában nem elég a sikerhez, a Microsoft pedig nem valószínű, hogy hamar (vagy egyáltalán) előáll generációs hardverfrissítéssel.
A Microsoft és a Sony már túlnyomó többségben digitálisan értékesíti a játékait, a Nintendonál ez továbbra is 50-50%, a Switch 2 hiánya így komoly hiányként jelentkezik majd a boltokban
Anyways
— Mat Piscatella (@MatPiscatella) March 13, 2024
- player count and hours peaked in 2021
- black hole games dominate play
- high prices in everyday spend categories like food and rent have squeezed wallets, particularly among younger & less affluent.
But those are boring reasons for current VG market being the way it is
Mindeközben folyamatosan szorul vissza a fizikai értékesítés, egyre több játék már csak digitálisan jelenik meg. A COVID miatt bezárt (és akkor nagyon aktív) gamerek életéből is egyre kevesebb hely jut a videojátékoknak, miközben a megélhetés ára egyre csak nő, így kevessebb pénz jut gamingre.
Ti mit gondoltok erről? Mi vár a játékiparra a következő években?