Hirdetés

Iszonyú sokat fizetnek a kiadók, hogy Geoff Keighley bemutassa a játékaikat a Summer Game Festen

|

Jövedelmező üzlet az E3-at helyettesítő rendezvény.

Hirdetés

Órák kérdése csupán, és hivatalosan is kezdetét veszi az E3 által hátrahagyott űrbe még a koronavírus-járvány idején benyomakodott Summer Game Fest. Az alaphangot a Geoff Keighley vezette, magyar idő szerint 23 órakor kezdődő nyitóműsor adja majd, amely előreláthatóan körülbelül 120 percig szórakoztatja majd a nézőket. Ebbe az intervallumba több tucat trailer belefér, és mint azt az Esquire kiderítette, az előzetesek rengeteg pénzt hoznak a rendezvény ötlet- és házigazdájának.

Mivel milliók nézik majd élőben, és várhatóan még többen pörgetik le az előadást utólag, a Summer Game Festen való részvételnek komoly ára van. A kisebb kiadók és indie fejlesztő számára túlságosan is magas, ám aki tud és hajlandó is az ilyesfajta promócióra áldozni, rengeteg potenciális vásárlóval ismertetheti meg alkotását.

Hirdetés

A Kotaku által is ellenőrzött számok alapján egy egyperces trailer bemutatása 250 ezer dollárba (kb. 89,5 millió forintba) kerül, ha az előzetes hozza másfél perc, akkor az összeg 350 ezerre (kb. 125,2 millió forint) emelkedik, két percnél 450 ezerről (kb. 161 millió forint), két és fél percnél 550 ezerről (kb. 197 millió forint) beszélünk. Az összeg magában foglal meghatározott számú posztot is a Summer Game Fest közösségimédia-felületein: a trailer hosszának és árának függvényében egy, két vagy három bejegyzést kap az ügyfél.

Akadnak azonban olyanok is, akiknek nem kell fizetniük a megjelenésért, ebbe a körbe valószínűleg a Sonyhoz, a Microsofthoz és a Nintendóhoz hasonló, nagy formátumú szereplők bejelentései tartoznak, de mint azt a Kotakunak pár indie fejlesztő elárulta, Keighley-ék mindig fenntartanak pár ingyen helyet a szcéna számára is.

Ahogy a néhai E3-naka, a még nagyon is létező gamescomnak és más nagy videojátékos expóknak, úgy a Summer Game Festnek is létezik olyan része, ami zárt ajtók mögött zajlik: az iparág szereplői közül sokan szerveznek az eseményt kihasználva találkozókat, folytatnak tárgyalásokat és kötnek üzletet. Az üzletfejlesztési partnereknek szánt, egyetlen napra érvényes badge-ek darabja 500 dollárba (kb. 179 ezer forintba) fáj. Egy hat fő befogadására alkalmas, felszolgálással, ingyenes parkolási lehetőséggel és hat badge-el együtt járó tárgyaló 20 ezer dollár (kb. 7,16 millió forint) egy napra és 50 ezer (kb. 17,9 millió forint) a rendezvény teljes idejére.

Drágának kétségtelenül drága a Summer Game Fest, de egyelőre a közelében sincs a Super Bowlnak, amin egy félperces reklámszpot elhelyezése nem kevesebb, mint 7 millió dollárba (kb. 2,5 milliárd forintba) került idén.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)