Ugyan a megjelenés óta eltelt több mint egy év alatt sokan kerültek már sorra a szinte folyamatosan hiánycikknek számító PlayStation 5 vásárlásakor, a kínálati oldal nehézségeinek köszönhetően még mindig jó üzletet bonyolíthatnak vele a nyerészkedők, a gyártó pedig lottón sorsolja ki a konzolok egy részét érintően a vásárlás lehetőségét. Ez meglátszott a konzol eladásain is, amik jelentősen az előző generáció mögött járnak a Sony legújabb pénzügyi jelentése szerint.
A szórakoztató elektronikai cikkek szempontjából legfontosabb karácsonyi szezon negyedévében 3,9 millió PlayStation 5-öt tudott eladni a cégóriás, ami hatszázezerrel több a megjelenés évének hasonló időszakánál. Ezzel együtt a PS5 életciklusa alatt már 17,3 millió példány gazdára talált, ami közel hárommillió példánnyal kevesebb, mint ahány PlayStation 4 fogyott ugyanennyi idő alatt.
A Sony videojátékos üzletága a konzolok, kiegészítők, játékok, és szolgáltatások eladásából összesen 813 milliárd jen, azaz közel 2,2 billió forint bevételt hozott össze a legutóbbi negyedévben, ami enyhe, nyolcszázalékos csökkenést jelent. A nyereségük viszont így is közel 12 százalékkal nőtt, ez 92 milliárd jen (kb. 252 milliárd forint) volt.
Ezzel egyébként a teljes Sony bevételeinek több mint a negyedéért a PlayStation felelt, amivel a cégcsoporton belül is kiemelkedik ez a divízió. Ez valószínűleg így marad azzal együtt is, hogy a teljes pénzügyi évre vonatkozó előrejelzésüket a tervezettnél lassabb PS5 eladások miatt hat százalékkal csökkentették. Emellett a konzol gyártójánál arra számítanak, hogy a gyártási problémák nem oldódnak meg rövid távon, így a teljes évben leszállított jelenlegi generációs PlayStationök kapcsán is csökkentették a becslésüket, 14,8-ról 11,5 millió darabra.
A Sony más üzletágai közül egyébként óriási, 141 százalékos éves növekedést mutatott a filmes részleg, köszönhetően a mozikban a Pókember: Nincs hazaútnak és a Venom 2-nek, tévés fronton pedig a Seinfeld vetítésének a Sony csatornáin. Ennél pedig visszafogottabb, de azért elismerésre méltó, 22 százalékos növekedést produkált a képi szenzorokkal (tehát többek között fényképezőkkel) foglalkozó divízió, amiben nagy szerepe volt az okostelefonokba eladott érzékelőknek.