Tanulságos, bár nem éppen meglepő adatot közölt az Activision Blizzard a második negyedévi pénzügyi beszámolójában: áprilisban, májusban és júniusban jóval több bevételük származott a mobiljátékaikból, mint a PC-s és (összesített) konzolos piacokról - együttvéve. Szám szerint:
- PC-s játékokból 332 millió dollárt;
- az összes ma forgalomban lévő konzol boltjaiból 376 millió dollárt;
- az "egyéb" kategóriában 105 millió dollárt;
- "mobil és más" kategóriában pedig 831 millió dollárt
kerestek. Az "egyéb" a kifejezetten forgalmazásra, terjesztésre szakosodott részleget takarja, illetve a Call of Duty- és Overwatch-bajnokságokból származó bevéltere vonatkozik; mint látszik, még ha ezt az összeget is hozzácsapjuk a konzolos és PC-s számokhoz, akkor is vezetnek a mobilos eladások.
Nem arról van szó, hogy hirtelen mindenki mobilon kezdett Diablózni. A tavalyi év ugyanezen időszakában a mobilos bevétel kicsit alacsonyabb volt (795 millió), míg a PC-s és konzolos piacokról sokkal több pénz érkezett: 628 és 740 millió dollár.
A Blizzard ezt azzal magyarázza, hogy "megcsappant az érdeklődés" a Call of Duty-sorozat iránt, és a World of Warcraft szerverei sem telítettek annyira, mint tavaly, a Burning Crusade kiegészítő megjelenésekor. Arról nem is beszélve, hogy a dolgozók nagy része visszatért a munkahelyére, így a home office-ban a munkaórákba becsempészett CoD-csatáknak is annyi.
Annak pedig, hogy a mobilplatformokról több bevétel érkezik, természetesen a Diablo: Immortal az oka, de csak részben. A legendás hack'n slash mobilos kiadása "csupán" százmillió dollárt termelt a megjelenése óta, azaz a bevétel hétnyolcada még mindig az Activision által felvásárolt King játékaiból, például a Candy Crushból származik.