Január óta húzódik, és várhatóan csak jövő nyáron zárul le az a hosszú folyamat, minek eredményeként a ZeniMax media után az Activision Blizzard is a Microsofté lesz. Feltéve persze, hogy egyetlen versenyjogi hivatal sem gördít akadályt a felvásárlás elé, különben a bíróságon folytatódik az ügy. Az akvizíció piactorzító hatásai miatti aggodalmakat enyhíteni igyekvő redmondiak a közelmúltban 10 évre szóló ajánlatot tettek a Sonynak, ennyi ideig még garantálnák, hogy a Call of Duty franchise újabb részei is megjelennek PlayStationre.
Ezt a vállalást azóta kiterjesztették a Nintendóra is (a két fél már meg is állapodott), miközben Phil Spencer a Twitteren megígérte, hogy az akvizíciót követően továbbra is elhozzák majd a Call of Duty epizódokat minden PC-s platform legnagyobbikára, a Steamre.
Utóbbi kapcsán érdeklődött a Kotaku Gabe Newellnél, aki közleményben tette világossá álláspontját, mely szerint nagy értékeli a Microsoft jelenlétét a Steamen, és nem tartja szükségesnek, hogy partnerségük formális megállapodáson nyugodjék.
"Örülünk neki, hogy a Microsoft továbbra is a Steamen keresztül szeretné elérni az ügyfeleket a Call of Dutyval azután is, hogy lezárult az Activision felvásárlása. A Microsoft már régóta jelen van a Steamen, és ezt úgy értelmezzük, hogy elégedettek a fogadtatással a játékosok részéről és az általunk végzett munkával is. Az a dolgunk, hogy értékes attrakciókat kínálunk nem csak a Microsoftnak, hanem a Steam minden ügyfelének és partnerének."
Newell arra is kitért válaszában, hogy a Microsoft küldött egy hosszú távra szóló szerződéstervezetet, de szerinte erre semmi szükség, mert a Valve nem hisz abban, hogy formális megállapodással kell lényegében magukhoz láncolniuk partnereiket, kvázi arra kényszerítve őket, hogy a Steamen is kiadják játékaikat. Kiemelte még, hogy Phil Spencer és az Xbox csapata eddig minden egyes vállalását betartotta, és megbízik a szándékaikban, a Microsoftnak pedig minden motivációja megvan arra, hogy a Call of Dutyt eljuttassa az összes platformra és eszközre, amint az ügyfelek játszani akarnak.