Hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy a Cities: Skylines sem nyújtott azonnal gondtalan szórakozást és vonultatott fel rengeteg elemet a megjelenésekor, idő kellett, mire kiforrt és alaposan kibővítették. Így balgaság lett volna elvárni a folytatástól is, hogy már induláskor roskadozzon a tartalmaktól és teljesen problémamentes rajtot produkáljon, viszont a Paradox és a Colossal Order átestek a ló túloldalára: tudták, hogy rosszul fut a játék és hibás, mégsem tolták el, vagy indították Early Accessben, hanem teljes áron dobták piacra "majd fokozatosan javítjuk" felkiáltással.
Ráadásul a teszteléskor érződött a játékon, hogy mennyi minden hiányzik belőle, bizonyos fejlettségi szint után ugyanis semmi újdonság nem vált elérhetővé. Az elégedetlen hangokra reagálva aztán bejelentették, hogy addig nem kap új tartalmat a Cities: Skylines 2, amíg nem fut kifogástalanul, a játékosok toxikus viselkedése miatt pedig a közösségi oldalak elhagyásával fenyegetőztek.
Az elmúlt hónapokban a javításoknak köszönhetően némiképp javult a helyzet, de amikor március végén megérkezett a játék első DLC-je, a Beach Properties, ismét kiakadtak a játékosok. A csomag ugyanis 10 euróért cserébe egy vízparti területet, néhány új épületet és négy új fát kínált, semmi mást, és a meglévő tartalmak is szimpla cuccok voltak. Az értékelések erre válaszul rendkívül negatívak lettek, a Cities: Skylines 2 tulajok nem örültek neki, hogy ilyen előzmények után ezzel szúrták ki a szemüket.
Most a Colossal Order közleményt adott ki, amiben bocsánatot kért, hogy csalódást okozott és elsiette a DLC kiadását, valamint nem haladt úgy a javításokkal, ahogy kellett volna. A csapat kezdetnek ingyenessé tette a Beach Properties-t mindenki számára, azoknak pedig visszatérítik az árát, akik megvásárolták, valamint további tartalmakat biztosítanak majd az Ultimate Edition keretében (a digitális és fizikai terjesztés miatt nem tudják közvetlenül visszatéríteni a DLC árát, ezért három további Creator Packot és rádióállomást dobnak hozzá a kiadáshoz).
A stúdió felvázolta a többi tervét is: egyrészt most teljes mértékben az alapjáték és a moddingeszközök továbbfejlesztésére, illetve csiszolására fog összpontosítani, másrészt bevonja a közösséget is a folyamatokba, például a prioritások meghatározásába (összehívnak egy tanácsadói értekezletet, ahol a játékosok képviselői összeülnek a Colossal Orderrel és a Paradox Interactive-val megvitatni az idei fejlesztési menetrendet).
Az elkövetkezendő hónapokban további ingyenes javításokra és frissítésekre számíthatunk, mielőtt áttérnének a fizetős tartalmakra, ennek eredményeképpen a következő ilyen DLC, a Bridges and Ports 2025-re csúszik. A Creator Packok ettől függetlenül készülnek és nem fogják elvonni a figyelmet a játék csiszolásától. A Cities: Skylines 2 konzolos megjelenését októberre tervezik, ezeken más csapatok dolgoznak, mint a PC-s verzión.