Egészen vad események mentek végbe tavaly a streaming világában. A Microsoft nagyon hisz a Mixerben, ezért elcsábította a Twitch két nagyágyúját, Ninját és Shroudot, de úgy tűnik, ez az igen költséges trükk nem sokat segített a szolgáltatás népszerűsítésében. A négy nagy közül a Mixer a legkevésbé népszerű.
A StreamElements és az Arsenal GG összesítése szerint míg 2018-ban 67,1%-kal volt piacvezető a Twitch, tavaly már csak 61%-os részesedésnek örülhetett. Mindhárom riválisa jobban teljesített az előző évhez képest, de csak a Facebook Gaming esetében igazán látványos a javulás: 3,1%-ról 8,5%-ra ugrott fel, amivel ugyan még mindig csak a harmadik, de ez egy elég látványos erősödés. A második helyen a 27,5%-ról 27,9%-ra növekvő YouTube Gaming áll, utolsóként pedig ott kullog a maga szerény 2,6%-ával a Mixer. Egy 0,6%-os ugrás nagyon elkeserítő, pláne úgy, hogy a Twitch legnépszerűbb videósát vette meg a Microsoft.
Összességében egyébként havi szinten több streaming tartalmat fogyasztottunk 2019-ben, mint előtte, és a Twitchen a minden nem gaming tartalmat összefogó Just Chatting kategória lett a legnépszerűbb.
Az azért látszik, hogy nem kell nagyon remegnie a Twitchnek attól, hogy bárki beelőzi, de nem is lehet teljesen nyugodt.