Az utóbbi egy évben több nagy játékipari szereplő is bejelentette, hogy szeretne betörni az NFT-k világába, de végül a téma körüli negatív visszhangot követően néhányan végül úgy döntöttek, nem éri meg kockáztatni a PR-katasztrófát, ami jelenleg körüllengi a világ legújabb befektetési őrületét.
Persze nem mindenki ugrott fel ilyen lelkesen a vonatra, ugyanis a Valve már az elejétől kezdve elutasító volt a témával kapcsolatban, most pedig a cég vezérigazgatója, Gabe Newell el is magyarázta, miért tartanak ennyire a témától.
A Valve még októberben jelentette be, hogy minden blockchain technológiára épülő játékot kitiltanak a Steamről, ami ugye egyrészről nem feltétlenül baj, de másrészt kicsit érdekes, hiszen a cég rengeteg pénzt keres azon, hogy különféle skinekkel és rajongói alkotásokkal kereskednek a felhasználók a Steam Workshopon, így az üzleti modellbe tökéletesen belepasszolnának az NFT-k.
Newell végül az Eurogamer egyik munkatársának árulta el, hogy a technológia vonzereje ellenére miért döntöttek mégis a tiltás mellett:
"Nagyon gyanús dolgokat csináltak vele és elég sok illegális dolog zajlott a színfalak mögött, szóval úgy voltunk vele, hogy ez elég gáz. Maga a blockchain egy remek technológia, de amire mostanában használják az elég gyanús, mi pedig szeretnénk távol maradni ettől."
Newell szerint a probléma a kriptovalutáknál is fennáll, arról már nem is beszélve, hogy ezeknek a pénznemeknek annyira szélsőségesen változik az értéke, hogy a vásárlók sokszor nem is tudhatják pontosan, hogy mennyit is fizettek valamiért.
Összességében érthető, hogy a Valve egy ideig még távol tartja magát ezektől a technológiáktól, mert hiába ígéretesek vagy érdekesek a bennük rejlő lehetőségek, az átlag ember számára egyelőre nem elég érthetőek és nem elég megbízhatóak ezek az újdonságok.
Ti mit gondoltok? El tudtok képzelni egy olyan jövőt, ahol a blockchain körüli bizonytalanságokat sikerült annyira megoldani, hogy valódi előnyük legyen az átlag ember számára?