Matt Booty nevét biztosan hallottátok már, ha máshonnan nem is, akkor az E3-as színpadokról. Az Xbox Game Studios fejéről van szó, aki gyakorlatilag egyben tartja és menedzseli a számtalan fejlesztőcsapatot, ami épp a zöld zászló alatt dolgozik.
Az úriember a napokban meglátogatta a Variety Strictly Buisness podcastjét, ahol felmerült a Tango Gamerworks témája, az, hogy miért is csukták rájuk az ajtót, ha olyan sikeres projekteket tettek le az asztalra, mint a Hi-Fi Rush vagy a Ghostwire: Tokyo.
Booty nyilván nem részletezhette túlzottan, hogy mik voltak a konkrét okok, de a mondókája meglehetősen egyértelmű volt.
"Számunkra egy ilyen döntésben legalább annyira fontos, hogy mi van előttünk, mint hogy mi van mögöttünk. Rengeteg dolognak kell helyére kerülnie ahhoz, hogy összeálljon egy játék. Tudod kik a csapat vezetői? Kik a kreatívok a projekt mögött? Ez a csapat még mindig az a csapat-e, amelyik leszállított egy sikeres címet? Ezeket mérjük fel, aztán megkérdezzük magunktól, hogy adott-e minden a győzelemhez. Lehet, hogy voltak elemek és helyzetek melyeknek köszönhetően minden összeállt, de azok talán már nincsenek ott."
Booty (látszólag) arra utalhat, hogy Tango Gameworks alapítója, Shinji Mikami tavaly otthagyta a céget. Mikami vezetése alatt a stúdió olyan megjelenéseket rakott le az asztalra, mint a The Evil Within Sorozat és a Ghostwire: Tokyo. Egy veterán fejlesztőről van szó, aki korábban a Capcomnál dolgozott a Resident Evil szérián.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Az indok így valamelyest érthető, de lettek volna más lehetőségei is a Microsoftnak. Nem feltétlenül kellett volna bezárniuk a kapukat, és ezt a Variety újságírója is felhozta.
"Ha visszagondolok például a texasi Twisted Pixelre, akiket felvásároltunk, de aztán a céljaink eltávolodtak egymástól, akkor igen, ott például úgy váltunk el, hogy ők a mai napig is működnek. Azt akartuk, hogy sikeresek maradhassanak a jövőben is. Szóval, igen, abszolút megvizsgáljuk, hogy milyen más üzleti lehetőségeink vannak egy stúdió nyitvatartására, és azt is megfontoljuk ilyenkor, hogy esetleg eladjuk azt. Van, amikor összejönnek a dolgok, és van, amikor nem."
A fenti nyilatkozatok nem fogják visszaadni a munkáját a fejlesztőknek, de legalább már van egy elképzelésünk, hogy mi történhetett a színfalak mögött.