Miközben a Microsoft mindent megtesz azért, hogy kevésbé számítson, ki milyen platformot választ játékhoz (csak lehetőleg az ő szolgáltatásait, boltját használja), a Sony továbbra is zárkózott, minden eddiginél több exkluzívot tervez kiadni PlayStation 5-re, és védi a területét. 2018-ban az Epic Games elérte, hogy legalább a Fortnite-tal teszteljék a teljes cross-play támogatást, és ekkor azt hittük, fontos változások mennek majd végbe a játékiparban.
Aztán elhalt az egész, és továbbra is csak nagyon kevés fejlesztő meri összeengedni a különböző platformokon játszókat. Az Epic kontra Apple (vagy hát lassan már mindenki) perben a Sony egyik belsős, 2019-es dokumentuma is nyilvánossá vált, melyben szerepel, hogy milyen árat fizet, aki cross-playben gondolkodik.
A cég azt találta ki, hogy azon játékok után, amik cross-play-t támogatnak, és jelentős bevételt termelnek más platformokon, a partnereknek kompenzációt kell fizetniük, mivel a játékosok az ő infrastruktúrájukat terhelik. Ha egy adott hónapban egy játék összbevételének túlnyomó többsége a PlayStation Networkön keresztül került a fejlesztőkhöz, nincs sarc, ha viszont kevésbé domináns a PS4, a SIE kárpótlást vár. A példában az szerepel, hogy ha a teljes bevétel 1 millió dollár, és ennek 90%-a a PSN-en keresztül folyt be, valamint a játékosok 95%-a PS4-en játszik, nem kell adózni, de ha a pénz 60%-a jött a PSN-en át, 52500 dollárt kér a cég.
Elképzelhető, hogy azóta változott a SIE hozzáállása, de látva azt, hogy nem lett a cross-play-támogatás általános a játékiparban, nem hiszünk ebben. Az Epicet vezető Tim Sweeney azt is elárulta, hogy csak a Sony kér pénzt ilyen formában, sem az Xbox, sem a Nintendo nem vár kompenzációt a cross-play engedélyezéséért cserébe.
Az Epic szeretné elérni, hogy minden játék- és alkalmazásboltban csökkenjen az összeg, amit a platformok üzemeltetői lehúznak az eladások után. A Microsoft már lépett, a PC-s Store-ban 30%-ról 12%-ra csökkent a levonás mértéke, és állítólag az Xbox Store-ban is ez lesz.