Oka van annak, hogy egyes stúdiók kizárólag meghatározott műfajokban alkotnak, és nem próbálkoznak olyasmivel, amihez alapvetően nem értenek. Persze ha megvan a biztos anyagi háttér, továbbá nincs akadálya a létszámbővítésnek, magyarán annyi, az adott szakterületen tapasztalattal bíró munkatársat vehetnek fel, ahányra csak szükség van, akkor meg lehet csinálni. A Guerilla Gamesnek (Killzone, Horizon) összejött a váltás és egyelőre úgy fest, hogy a Playground Games (Forza Horizon, Fable) is sikerrel venni fogja az akadályt.
A hagyományos point & click-jellegű kalandjátékairól (Deponia, The Whispered World) elhíresült Daedalic Entertainmentnek viszont nem volt ilyen szerencséje, amikor belevágott a számára teljesen idegen terepnek számító The Lord of the Rings: Gollum fejlesztésébe, a feltételek még úgy sem voltak optimálisak, hogy időközben felvásárolta a Nacon. A stúdió mindent feltett erre a projektre, kockáztatott, és veszített.
A német Games Wirtschaft számolt be róla, hogy a Gollam karaktere köré felhúzott lopakodós akció-kaland kudarca nemcsak egy másik, A Gyűrűk Ura licencet használó projekt alól rántotta ki a szőnyeget, hanem azt eredményezte, hogy a Deadalic Entertainment felszámolta saját játékfejlesztő részlegét, és a továbbiakban már csak kiadóként működik tovább. A döntés következtében a jelenlegi közel 100 munkatársból 25-nek távoznia kell, és persze a német államtól kapott 2 millió eurós szubvenciót is részben vagy egészben vissza kell majd fizetnie a cégnek.
Arról nem tudni, hogy mi lesz így a The Lord of the Rings: Gollummal, amely annyira szörnyű állapotban jelent meg, hogy a fejlesztők már a többször elhalasztott premier másnapján bocsánatot kértek miatta, továbbá megígérték, hogy patchekkel és frissítésekkel kipofozzák.