2020 végén rögtön két konzolt dobott piacra a Microsoft: az erős, mindentudó Xbox Series X-et, valamint a lemezmeghajtó nélküli, a játékok 4K-s felbontással való futtatására nem képes, cserébe viszont lényegesen olcsóbb Xbox Series S-t.
A generáció elején még nem okozott nagy problémát az optimalizálás, de ahogy a fejlesztők egyre jobban kiismerik az új konzolokat, és arra törekednek, hogy a lehető legjobb élményt nyújtsák, egyre nagyobb gondot jelent, hogy egy gyengébb hardverrel is számolniuk kell.
Pár nappal ezelőtt Lee Devonald, a Rocksteady egyik vezető művésze jegyezte meg, hogy van a jelenlegi generációban egy konzol, ami alig jobb az elődjénél, viszont a multiplatform játékokat mindig a leggyengébb hardverre kell optimalizálni.
"A Series S létezik, a Microsoft pedig nem engedi, hogy az egyikre [a Series X-re] kiadd, amit a másikra nem. Egy teljes generációnyi játéknak gátat szab az a krumpli."
Hasonló panaszokat fogalmazott meg a Bossa Studios VFX művésze, Ian Maclure is, aki épp azt próbálta megmagyarázni, miért hallani egyre több panaszt. Elmondása szerint sokan igyekeztek a Microsoftot arról győzködni, hogy ne tegye kötelezővé a Series S támogatását, de egyelőre nem jártak sikerrel.
Ha a Microsoft valaha is engedékenyebbé válik, az talán a háttérben már készülő, frissített modellek megjelenése környékén következhet be, de érthető, miért nem lépnek most - nem akarják felbőszíteni azokat, akik még két éve sem élvezhetik új konzoljaikat.