Papíron még talán érdekesen hangzott az FPS és RTS elemeket vegyítő Disintegration koncepciója, de maga a játék meglehetősen kiábrándítóan sikerült. A játék kevesebb mint egy éve, egészen pontosan 2020. június 15-én jelent meg, fejlesztői, a V1 Interactive csapata viszont most bejelentette, lehúzzák a rolót. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a nagyjából 30 főt foglalkoztató stúdió öt évet töltött el a játékiparban, és máris inkább beszántják az egész céget.
A V1 Interactive alapítója és vezetője az a Marcus Lehto volt akinek többek között a Halo széria első részeit is köszönhettük, művészeti vezetőként dolgozott a Bundie-nál 1997 és 2012 között - magára nemes egyszerűséggel "Master Chief apjaként" szokott hivatkozni.
A bezárás ténye azt is jelenti, hogy a Disintegration lett az egyetlen olyan játék, amit sikerült befejezni a V1 Interactive-nek. A játék akkora bukásnak bizonyult, hogy pár hónappal a megjelenése után, tavaly novemberben a szervereket is lelőtték, ekkor már sejteni lehetett, hogy nagy a baj. Mindenképp kár a V1 Interactive-ért, mert tehetséges fejlesztők dolgoztak ki, de bukásuk tökéletesen példázza azt, hogy a játékiparban akár egyetlen hiba is végzetes lehet, ennyire kiélezett a verseny.
We are sad to inform you that V1 Interactive is officially closing.
— V1 Interactive (@V1Interactive) March 8, 2021
We want to thank all the talented people at V1, both past and present, who helped make the last 5 years wonderful.
And a heartfelt thanks to the amazing community that supported us. pic.twitter.com/XX6Sxtc32o
Paca Disintegration tesztjét egyébként ide kattintva éritek el.