Egészen holnapig dübörög a hétfőn indult Game Developers Conference 2022, ahol egymást érik a játékfejlesztőket és a nagyközönséget célzó játékipari előadások. A konferencián Pierce Harding-Rolls, az Ampere Analysis játékipari elemzője is felszólalt, aki érdekes adatokra mutatott rá az előfizetéses modellel kapcsolatban.
A szakértő szerint a Game Pass-szerű konstrukciók valódi jelentősége sokkal kisebb, mint amire a közbeszédben való megjelenésük alapján következtethetnénk, az Ampere Analysis felmérései ugyanis arra jutottak, hogy az előfizetések jelenleg mindössze 4%-ot tesznek ki az észak-amerikai és az európai piac összes bevételéből, az arányuk pedig még 2027-ben is csak 8,4% körül alakul majd.
Ez persze nem kis összeg, ha figyelembe vesszük, hogy 2021-ben már 180,3 milliárd dolláros üzlet volt a játékipar, de kétségtelen, hogy a nagy egészt tekintve messze áll a dominanciától. Harding-Rolls elmondta, hogy az iparági bevételek 79%-át a vásárlást vagy az ingyenes játékok telepítését követő költekezés generálja, DLC-k és egyéb mikrotranzakciók formájában.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
Éppen ezért szerinte hiba lenne párhuzamot vonni a filmipart leuraló streaming-láz és a játékok között, mivel a filmeknél nincs lehetőség arra, hogy a vásárlás után is költsünk rájuk. A szakértő arra is rámutatott, hogy a kutatásaik alapján az előfizetéses gaming-szolgáltatások felhasználói általában véve is többet költenek játékokra, kiegészítőkre és mikrotranzakciókra. Arra a kérdésre, hogy ezt a felhasználói tábor elve nagyobb vásárlási hajlandósága, vagy az előfizetéses modell mikrotranzakciókra való ösztönzése magyarázza-e, azt válaszolta, hogy a két tényező keveréke állhat a jelenség mögött.
Harding-Rolls összességében nem hisz abban, hogy hosszabb távon olyan dominanciára tehetnek szert a játékiparban a Game Pass-szerű szolgáltatások, mint a streaming a filmek és a zene terén. Majd az idő dönti el, hogy végül neki lesz-e igaza, de az tény, hogy egyelőre a mikrotranzakciókkal támogatott ingyenes modell, illetve a prémium játékok live service-ként való üzemeltetése tűnik a legjövedelmezőbb iránynak