Senki sem vádolhatja azzal a finn Remedyt, hogy tétlenül ücsörögne a babérjain, vagy ne merne kockáztatni. A stúdió az elmúlt években rengeteget áldozott arra, hogy képessé váljon párhuzamosan több projekten dolgozni, és úgy ütemezze a megjelenéseit, hogy minden évben ki tudjon adni egy játékot 2023-tól kezdődően, nem is beszélve az ingyenes és fizetős plusztartalmakról, azaz DLC-kről.
Ezekről a nagyratörő tervekről Tero Virtala ügyvezető írt a Remedy 2022-es teljesítményét összegző jelentésben, melyből kiderül, hogy immáron nem kevesebb, mint 5 AAA kategóriás játék formálódik a jelentősen kibővített stúdió egyes csapatainál.
Ezek közé tartozik a Rockstar Gamesszel együttműködésben megvalósuló, lényegében egyetlen játékot alkotó Max Payne és Max Payne 2: The Fall of Max Payne remake-je; a 505 Games támogatását élvező Control 2, valamint annak egyelőre cím nélküli spin-offja, a szolgáltatásalapú Codename Condor, valamint a Tencent által finanszírozott Codename Vanguard. Egyik sincs azonban annyira előrehaladott állapotban, mint a Remedy tervei szerint még idén megjelenő Alan Wake 2.
A pszichológiai thrillerek útjáról a túlélőhorrorok ösvényére lekanyarodó folytatást az Epic Games adja majd ki PC-re, PlayStation 5-re és Xbox Series X|S-re. Virtala szerint már most teljes egészében végigjátszható, és tartalmilag majdnem hiánytalan, azaz közel járnak már ahhoz a ponthoz, amikor az élmény csiszolgatására fordíthatják a figyelmüket. Fontos is lenne a stúdió számára, hogy jól sikerüljön a folytatás, és nem utolsósorban jövedelmező is legyen, mivel az Alan Wake Remastered eladásaiból még mindig nem láttak pénzt.
A október 1-jétől december 31-éig tartó negyedévben 31,2 százalékkal, 13,6 millió euróra csökkentek a Remedy bevételei, míg éves viszonylatban 2,5 százalékos volt a visszaesés, és 43,6 millió euró folyt be. Ennek ellenére optimista az ügyvezető, aki úgy véli, hogy az Alan Wake 2 az első rész iránt is megnöveli majd az érdeklődést, így előbb vagy utóbb profitot fog termelni, amiből ők is részesednek.