Hirdetés

Csak a Valhalla nyitott magasabb bevételekkel, mint az Assassin's Creed Shadows, de a Ubisoft szerint nem fair az összehasonlítás

|

Óriási a nyomás az Assassin's Creed Shadows sikerén, a Ubisoft jövője a tét.

Hirdetés

Az Assassin's Creed Shadows hatalmas elvárásoknak kell, hogy megfeleljen, mivel a Ubisoft az utóbbi időben komoly problémákkal küzdött. Az elmúlt években több nagy késés, elbocsátások, stúdióbezárások és elkaszált projektek sújtották a kiadót, ráadásul a tavalyi Star Wars Outlaws is anyagi bukás lett. Mindezek miatt az Assassin's Creed Shadows teljesítménye döntő lehet a vállalat jövője szempontjából. A helyzet annyira súlyos, hogy a Guillemot család, a Ubisoft alapító tulajdonosai, állítólag kínai óriáscéggel, a Tencenttel, valamint más befektetőkkel tárgyalnak egy olyan felvásárlási ügyletről, amely biztosítaná számukra a vállalat irányításának megtartását.

A játékipar kiemelt figyelemmel követi, hogyan teljesít a Shadows az első hetekben. Bár a Ubisoft még nem közölt pontos eladási számokat, annyi biztos, hogy a játék két nappal a megjelenése után elérte a kétmillió játékost. Ezzel a tempóval sikerült felülmúlnia az Assassin's Creed Origins és Odyssey rajtját. A Steam statisztikák is árulkodóak: az Assassin's Creed Shadows az eddigi legtöbbet játszott AC-játék lett a platformon, 64 825 egyidejű játékossal a csúcson. Ez azonban csalóka adat lehet, hiszen a Shadows az első AC-játék, amely napra pontosan a többi platformmal együtt megjelent a Steamen az Odyssey (2018) óta. Összehasonlításképp, a nemrégiben megjelent Dragon Age: The Veilguard 89 418 fős csúcsot ért el a platformon, és végső eladásokban elmaradt az EA elvárásaitól, hiába rendelkezett a kiadó történetének legmagasabb egyidejű játékosszámával (a single-player címer között).

Hirdetés

Egy kiszivárgott Ubisoft-belső levél szerint (amelyet az amerikai IGN szerzett meg) a Shadows a második legerősebb első napi bevételt hozta az Assassin's Creed sorozat történetében, csak a 2020-as Valhalla előzte meg. Itt tehát végre konkrét bevételekről(!) van szó, nem csak játékosszámról - egészen pontosan sales revenue-ról, vagyis játékeladási bevételről beszélünk. A Valhalla azonban különleges helyzetben jelent meg: egyszerre két konzolgeneráción volt elérhető, és kihasználta a COVID-járvány alatti otthoni gaming fellendülését. A Shadows továbbá minden idők legerősebb Ubisoft-rajtját produkálta a PlayStation Store-on, ami arra utal, hogy különösen PS5-ön népszerű. PC-n az "aktiválások" 27%-át regisztrálták, és a Ubisoft belső kommunikációja szerint a Steam "döntő szerepet játszott" a PC-s sikerben.

A Ubisoft szerint a Shadows és a Valhalla összehasonlítása nem teljesen fair, mivel a Valhalla egy "tökéletes helyzetnek" köszönhette hatalmas sikerét: egy világjárvány idején jelent meg, ráadásul egy új konzolgeneráció premierjével egy időben. Ilyen szerencsés csillagegyüttállás nem igazán lesz egyhamar újra. Éppen ezért a kiadó szerint inkább az Originshez, az Odyssey-hez és a Mirage-hoz érdemes hasonlítani, és ebben az összevetésben a Shadows új szintet állított fel, lenyomta az említett játékokat játékosszámban és bevételben is a start tekintetében. A kiadó azt is kiemelte, hogy a Shadows egy szokatlannak tekinthető, márciusi megjelenési dátumot kapott. Hagyományosan az Assassin's Creed játékok az év végéhez közel debütálnak, amikor az ünnepi szezon extra lendületet adhat az eladásoknak. Ráadásul a Ubisoft ezúttal nem alkalmazta a pár napos korai hozzáférést, mint megoldást, amelyet egyébként extra díjért szoktak kínálni - vagyis további bevételt tudnak vele generálni.

Egy másik fontos változás a Ubisoft saját előfizetéses szolgáltatásának bővítése, amely közvetlenül elérhetővé vált PC után Xboxon is. Ez befolyásolja a konzolos eladásokat, és nehezíti az összehasonlítást a korábbi Assassin's Creed játékokkal. Végső soron a bevétel lesz a döntő tényező, nem pedig az egyidejű játékosszám vagy a steames rekordok. Ha az Assassin's Creed Shadows sikeres, stabilizálhatja a Ubisoft helyzetét és elkerülhetővé teheti a radikális változásokat. Ha viszont a bevételek nem hozzák a várt szintet, az még nagyobb válságba sodorhatja a kiadót, előidézve annak eladását vagy feldarabolását. A pénzügyi eredményekről várhatóan a Ubisoft következő üzleti jelentése ad majd pontosabb képet a következő hónapokban, erre lesz majd nagyon érdemes figyelni.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)