Miközben 2023 és eddig 2024 is arról szólt, hogy sok és jó játék jelent meg, amelyek szignifikáns részéből iszonyatos mennyiséget tudtak eladni a kiadók, a mérleg másik serpenyőjében ott volt a teljes szektoron végigsöprő leépítési és stúdióbezárási hullám. A három nagy konzolgyártó közül a Microsoft kezdte karcsúsítással az évet, mintegy 1900 állás szüntetve meg, nagyrészt a tavaly felvásárolt Activision Blizzard alkalmazottakét.
Most pedig a Sony is ugyanerre az útra lépett, ugyanis bejelentette, hogy 900 munkavállalójától megválik, ami a teljes állomány 8 százalékát jelenti. A leépítés a kreatív, technológiai és egyéb támogatást nyújtó háttércsapatok mellett célzottan az Insomniac Games, a Guerrilla Games, a Naughty Dog és a Firesprite stúdiókat érinti, de a legrosszabbul a VR-játékokra specializálódott London Studio járt, mivel azt nemes egyszerűséggel bezárják. Ez egyébként meglehetősen hervasztó fejlemény a first party szoftverellátottság terén komoly deficittel küszködő PlayStation VR2 szempontjából.
A rossz hírt a rövidesen távozó Jim Ryan közölte egy blogbejegyzésben, ebben a döntés okaként az iparágban zajló átalakulásokra valamint a vállalat érdekeire hivatkozott. Egy, a munkatársaknak címzett belső levélben pedig azt írta, hogy több hónapnyi egyeztetést követően a vezetőség arra jutott, változtatnia kell ahhoz, hogy a cég továbbfejlődhessen, az üzletág pedig növekedhessen.
Hermen Hulst szintén úgy fogalmazott, hogy elérték a PlayStation 5 negyedik évében azt a szintet, amikor vissza kell lépniük egyet, és szemrevételezniük az üzletág szükségleteit.
A bejelentés előtt nem sokkal hozta nyilvánosságra a Sony a legutóbbi negyedévre vonatkozó pénzügyi jelentését, amelyből kiderült, hogy bár rengeteg PS5-öt adott el, a kitűzött célt nem érte el, ráadásul évtizedes szinten rekordmélységbe zuhant a nyeresége, ami számos befektetőt arra ösztönzött, hogy túladjanak részvényeiken. Emiatt rövid idő alatt 10 milliárd dollárt veszített a cég tőzsdei értékéből.