Blake Jorgensentől manapság rengeteg érdekes belsős infót lehet megtudni az Electronic Arts működéséről. A pénzügyi vezető egy londoni befektetői konferencián ismét mesélt, ezúttal a konzolgenerációk megszűnéséről. Elmondása szerint a befektetőknek korábban elég sok nehézséget okozott, míg kitalálták, mikorra várható egy konzol legsikeresebb időszaka. Onnantól ugyanis az igen drága generációváltásra kellett készülniük.
Ez pedig az EA szakembere szerint azért volt egy rendkívül "fájdalmas körforgás", mert az egyedi technológiára épülő konzolok semmilyen szinten nem voltak kompatibilisek egymással, amit csak tovább bonyolítottak a PlayStation és az Xbox közötti különbségek. Ezért ha valaki konzolt váltott, az előző platformokra egy játékot sem vettek már, ami azt jelentette, hogy az azzal kapcsolatos befektetések onnantól kezdve egyáltalán nem térültek meg. Az előző generáció végére ezért az Electronic Arts csak két grafikus motort fejlesztett a költségek racionalizálásának jegyében, de a kompatibilitás hiánya így is fájó pont maradt.
Ezzel szemben a PlayStation 4 Pro és a Microsoft Project Scorpio kódnevű konzolja ugyanazokat a játékokat futtatja, mint elődeik, ami Jorgensen szerint "nagyszerű a játékiparnak, az ő [a konzolgyártók] gyártási részlegeinek, a szoftveres költségeknek és a fogyasztóknak is." Bár azt a pénzügyi vezető is elismerte, hogy szerinte a Sony és a Microsoft minden igyekezete ellenére az alap modellekre megjelent játékokkal egyszerűen "nem lesz szórakoztató játszani", de előadásának nem is ez volt a központi témája, hanem az, hogy "az egész kép, amit a befektetők korábban alkottak a konzolgenerációkról, megszűnt."
Mit gondoltok, valóban mi, a vásárlók is nyerünk a konzolpiac átalakulásán?