Úgy tűnik, idén is megdolgozik Bobby Kotick a prémiumáért, hiszen az Activision Blizzardnak egy olyan időszakban sikerült 1,2 milliárd dolláros bevételre szert tennie, amikor nem is adott ki egyetlen játékot. A 2020 júliusa és szeptembere közötti negyedévről beszélünk, ráadásul az iménti összeg egy az egyben mikrotranzakciókból származik, nem szerepelnek benne a dobozos és digitális játékeladások.
A cég teljes forgalma ekkor 1,95 milliárd dollárra rúgott, magyarán a játékon belüli költések többet hoztak neki, mint minden más tevékenysége együtt, ami azért elgondolkodtató. Tavaly ugyanebben az időszakban 709 millió dollár származott mikrotranzakciókból, tehet a növekedés 69 százalékos. A "bűnös" a Call of Duty: Modern Warfare és a Warzone kombinációja, e kettő elérte, hogy a franchise-on belül négyszeresére nőjön mikrotranzakciókból származó bevétel.
Már most borítékolhatjuk, hogy a decemberrel záruló negyedévről szóló jelentés is a részvényesek kedvére lesz, hiszen a World of Warcraft: Shadowlandsre többen kíváncsiak, mint bármelyik másik kiegészítőre, rekordot döntött a Call of Duty: Black Ops Cold War bétája, bár lehet, hogy nem tudja majd felülmúlni a Call of Duty: Modern Warfare szédületes eladásait.
Aztán ha a közönség is annyira ráharap majd, amennyire a tesztelők imádják a Diablo: Immortalt, akkor nem tudják majd hova tenni a rájuk zúduló bankókat. Esetleg elássák, ahogy annak idején Escobar. Természetesen arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy az Activision Blizzardé a Candy Crush nevű pénznyomdát gondozó King, plusz előbb utóbb elkészül az Overwatch 2 és a Diablo IV is.