Hirdetés

Activision-hatás: a Microsoft már több bevételt termel a játékokkal, mint a Windowszal

|

Történelmi fordulópontot hozott a vállalat bevételeiben a játékipari óriás tavalyi felvásárlása.

Hirdetés

A tavalyi év legfontosabb fejleménye volt, hogy az összes elképzelhető versenyhivatal meggyőzését követően a Microsoft engedélyt kapott az Activision Blizzard bekebelezésére, a közel 69 milliárd dolláros vételárért cserébe pedig olyan sikeres franchise-ok kerültek az Xbox-divízióhoz, mint a Call of Duty, a Diablo, a Warcraft vagy a Candy Crush.

Az időközben a 3 billió dolláros értékhatárt is meghódító óriáscég most megosztotta az előző negyedéves üzleti eredményeit, amelyek arról árulkodnak, hogy az Activision felvásárlása alaposan átrendezte az erőviszonyokat a szolgáltatások palettáján.

Az itt olvasható beszámoló a 2024-es második üzleti negyedévét foglalja össze, amely a redmondiak időszámításában a december 31-ével záruló három hónapos időszakot takarja. Ebben pedig a Microsoft összesen 62 milliárd dolláros bevétel mellett 21,9 milliárd dolláros nyereséget könyvelhetett el, amellyel 18 és 33 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

Hirdetés

Ami viszont gamer szemmel a legfontosabb, hogy a cég történetében először több bevételt termelt a videojátékos üzletág, mint a Windows: a Microsoft Gaming 7,11 milliárd dollárt hozott a konyhára, míg a Windows "csak" 5,26 milliárdot. A gaming bevételek ezzel 49%-kal lódultak meg, míg a játékos tartalmak és szolgáltatások alkategóriája - ebbe tartozik a Game Pass előfizetés is - 61%-kal több pénzt hozott.

A Microsoft becslése szerint az ünnepi időszakban remekül teljesítő Activision Blizzard mintegy 2 milliárd dollárral járult hozzá a teljes tortához, viszont ehhez jött még a cég integrációja és az üzleti tranzakció során felmerült 930 millió dollárnyi költség, amit 1,59 milliárd dollárnyi működtetési költség is terhelt, így a végeredmény 440 millió dolláros működési veszteség lett.

Ami magát az Xbox hardvert illeti, a 2024-es Q2-ben ez 3%-al több bevételt hozott, mint a 2023-as negyedik negyedévben, ami szerény növekedésnek mondható. Mindent összevetve az Activision bevételeivel a videojátékos üzletág a harmadik legfontosabb bevételi forrássá lépett elő a Microsoft számára a nagyvállalatoknak szóló irodai (Office) és felhőszolgáltatások, illetve a lakossági irodai és felhőszolgáltatások mögött.

A Microsoft egyébként időközben óriási átszervezésekbe kezdett, melynek keretében közel 2000 Activision Blizzard alkalmazott veszítette el az állását. Rövid távon ez bizonyosan lejjebb faragja a kiadásokat, de hogy milyen hatással lesz a játékok minőségére, azt majd az idő fogja megválaszolni.

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)