Megérkezett a Streamlabs és a Stream Hatchet legutóbbi negyedéves jelentése, amiben összegezték a streaming ipar adatait. Mind a Twitchen, mind a YouTube Gamingen, mind a Facebook Gamingen csökkenőben vannak a számok.
Április és június között 273 millió órányi tartalom született a platformokon, ami 19,4 százalékkal kevesebb, mint tavaly ilyenkor, és 12 százalékkal kevesebb, mint az előző negyedévben.
A nézők 7,36 milliárd órán át nézték a streamereket mindhárom oldalon, de ez is egy erős csökkenés a tavalyi 8,99-hez képest. Az előző negyedév tekintetében is gyenge szám ez, akkor ugyanis 8,4 százalékkal volt több a tartalomfogyasztás.
Ennek persze köze lehet ahhoz, hogy az emberek már nincsenek bezárva az otthonaikba, és egyre többen töltik szabadidejüket a képernyőiktől távol.
A három platform között még mindig a Twitch a legnagyobb: a piac 76,7 százalékát uralja nézettségben (5,64 milliárd) és 92,7 százalékát a streamelt órákban (204,2 millió). Persze a lila csapat sem úszta meg sértetlenül a negyedévet, a fenti számaik például 16 százalékkal alacsonyabbak, mint tavaly ilyenkor. A streamerek száma is megcsappant: 2 milliónyival kevesebben gyártottak tartalmat most, mint a legutóbbi számlálásnál.
Az Általános csevegés kategória szerencsére tovább növekedett. Még ebben a relatív gyenge időszakban is 2,2 százalékot nőtt a nézett órák száma, így pedig összehozta a kategória eddigi legerősebb nézettségét. A játékok tekintetében egyébként a Grand Theft Auto V és a League of Legends streamek voltak a legnépszerűbbek ezúttal is.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
A YouTube Gaming számára relatív örömteli, hogy a nézettsége nem csökkent az előző negyedévhez képest, bár 2021-es második negyedévhez képest 13,1 százalékot visszaesett. A streamelt órák száma is csökkent 9,6 százalékkal, ami azt jelenti, hogy ezúttal 8,05 millió órányi tartalom született.
A Facebook Gaming szenvedte meg legkeményebben az uborka szezont. A Meta platformjának nézettségi mutatója 51 százalékot esett a tavalyi év hasonló időszakához képest. A streamelt órák száma is hatalmasat, 62 százalékot zuhant.
Tekintettel arra, hogy a COVID-19 járvány keményebb időszakaiban mindenki hatalmas növekedéseket tapasztalt, az ilyen visszaesések várhatóak voltak. Most a piac visszatartott lélegzettel figyeli a zuhanások időszakát, és várja a stabilizációt.