Nincs még egy olyan gyors ütemben növekvő szegmense a szórakoztatóiparnak, mint a videojátékoké, és miután évről évre nagyobb összegek cserélnek gazdát, csupán idő kérdése volt, hogy olyan nagy techóriások is megpróbáljanak kihasítani maguknak egy szeletet a tortából, mint az Amazon és a Google. Dacára azonban a vállalkozásba ölt dollármilliárdoknak, egyik próbálkozást sem nevezhetnék sikertörténetnek.
Bár a Lunával egyelőre kevés vizet zavaró, ám saját fejlesztésű játékaival rendre elhasaló Amazon bukdácsolását is rossz nézni, a Stadia kudarca még annál is szomorúbb látvány, hiszen másfél év sem kellett ahhoz, hogy a Google egyik napról a másikra felszámolja saját játékfejlesztői részlegét, egyetlen befejezett projekt nélkül.
Ezt követően aztán hiába igyekezett minden létező fórumon azt kommunikálni a cég, hogy a Stadia remek formában van, aligha akadt élő ember a Földön, aki ezt el is hitte. Ezért aztán azon sem lepődnénk meg különösebben, ha a Google előbb-utóbb végérvényesen bedobná a törülközőt. És ha erről még nincs is szó, a jelek szerint a Stadiától lassan búcsút vehetünk.
A Business Insider tudomására jutott információk szerint a vállalat egyre kevesebb erőforrását fordítja arra, komoly költségek árán további blockbuster játékokat szerezzen meg a Stadia számára, amelyek persze minden más platformon elérhetők. Ehelyett inkább arra fókuszál, hogy partnereinek értékesítse a szolgáltatást. Nem eladásról van szó, hanem arról, hogy például a Capcom és az okos szobakerékpárokat gyártó Peloton (ezt a két céget emelte ki a lap) jó pénzt fizessen a Stadia mögött álló technológia használatáért, sőt elvileg a Bungie-t is megkörnyékezte a cég.
A Google Stream - elvileg ez lesz a neve - teszi majd lehetővé, hogy közvetlenül a Capcom weboldaláról lehessen játékdemókat streamelni, és a Peloton eszközeinek integrált kijelzőjén futtatott játékokon is nagyot lendíthet a Google megoldása.
Talán korai lenne még megkongatni a vészharangot a Stadia feje felett, mert a Business Insidernek eljuttatott állásfoglalásban az áll, hogy a Google-nek továbbra is szándékában áll nagyszerű játékokat hozni a platformra 2022 folyamán, miáltal a mostani, körülbelül 200 tételből álló katalógus még 100-zal gyarapodna. Ugyanakkor egy forrás azt közölte a lappal, hogy
"miközben a cégen belül sokan szeretnék életben tartani a Stadiát, és ezért a célért keményen is dolgoznak, nem ők azok, akik a csekkeket kiállítják."