Noha a Sony összbevételén meglátszik a koronavírus hatása, hiszen a kirobbanás óta nagyjából 876,3 millió dollár veszteség keletkezett a cég üzemeltetési költségeiből, azonban a videojátékos divízió ez idő alatt is várakozáson felül teljesített. A gaming most több bevételt hoz a konyhára, mint a cég bármely másik részlege, így érthető módon szeretnének még több profitot látni belőle.
Az éves jelentésük szerint nem csak játék- és konzoleladások terén teljesít jól a japán vállalat, de az előfizetéseik is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek; a Sony becslései szerint 45 millió PlayStation Plus előfizető van jelenleg és a PS Now is 2,2 millió felhasználóra bővült:
Érthető, hogy a Sony a veszteségeit szeretné úgy befoltozni, hogy a profitábilis szektorát még jobban kibővíti, ezt pedig a felhasználói bázisuk növelésével tervezik elérni. Ennek legjobb módja, ha több játékot adnak el, ezt pedig úgy tudják véghez vinni, hogy más platformon is megjelentetik saját címeiket.
Ez persze nem azt jelenti, hogy mostantól az Xboxhoz hasonlóan a Sony is átáll arra, hogy konzol mellett a PC-n is debütálnak a címeik, hiszen a cég továbbra is elkötelezett a konzol-exkluzivitás terén. Sokkal inkább arról van szó, hogy régebbi sikerjátékaik - amilyen például a Spider-Man vagy a God of War - kapnak egy PC-s portot is, így évekkel a megjelenés után is tisztes bevételt hozhatnak a stúdiónak; ehhez viszont arra lesz szükség, hogy ne olyan portok legyenek, mint a Horizon: Zero Dawn.
Emellett arról is szállingóznak a hírek, hogy a cég újabb nagy stúdiók felvásárlását tervezi, akik szállíthatják számukra az exkluzív kalandokat. Legutóbb az Insomniac Gamesre tettek szert ily módon, akik a Spider-Man sikerét látva jó vásárnak számítottak. Azt egyelőre nem tudni, hogy melyik stúdiót szemelte ki magának a Sony, de biztosak lehetünk benne, hogy egy jó nevű csapatról lesz szó, hiszen a kiadó bizonyára szeretné megőrizni reputációját a minőség terén.