Továbbra is áll a bál a Microsoft háza táján, elsősorban a nemrég lezajlott Xbox Showcase és Starfield Direct, illetve az egyre lassabban haladó felvásárlás miatt. Az erősen támadott üzlettel kapcsolatban egyébként nemrégiben olyan dolgok láttak napvilágot, mint hogy az Activision megzsarolta a Microsoftot a felvásárlás előtt, illetve a minap egy olyan e-mail is kiszivárgott, amelyben a kékek fejese nyilatkozott a Call of Duty exkluzivitását illetően, a korábbi állításaival teljesen ellentétesen.
A két vállalat játékos részlegének konfliktusa azonban tovább éleződik, ugyanis most Phil Spencer szólalt fel azzal kapcsolatban, hogy miért is nem érkezett még meg a Minecraft PS5-ös verziója.
Elmondásai alapján ugyanis a Sony valamilyen okból kifolyólag "elfelejtette" elküldeni a dev-kitjét nekik, amely teret adna a fejlesztőknek arra, hogy az adott konzolra optimalizálják a játékot, továbbá kulcsfontosságú még a fejlesztés és a tesztelés korai szakaszaiban is egyaránt. A zöldek vezetője arra is kitért, hogy a Sony játékos divíziója valószínűleg nem csak szimplán elfelejtette kiküldeni a gépet, hanem tudatosan visszatartotta azt, megvonva így a Microsoft hozzáférését a legújabb technológiájukhoz.
Míg látszólag azonban mindenki más megkapta a PlayStation fejlesztői gépeit, Phil Spencer szerint a Sony nem volt hajlandó megosztani a technológiát a legnagyobb versenytársával, annak ellenére sem, hogy a Minecraft már igen régóta elérhető a kékek platformjain is.
Ez magyarázatot adhat arra, hogy miért is nincsen még Xbox Series X|S-es változat sem a játékból, ugyanis a Microsoft a platformparitásra törekszik, amelynek értelmében nincsenek olyan különbségek az xboxos verziót illetőleg, amik jobbá tennék azt a PlayStationre készült változatnál. Ez a jelenleg több oldalról is támadott felvásárlás kereszttüzében kifejezetten tudatos lépésnek mondható, ugyanis épp ezt ígérik a Call of Duty jövőbeli megjelenéseivel kapcsolatban is - persze az már más kérdés, hogy ezt hogyan tartják majd, ha a Sony a jövőben sem lesz hajlandó eljuttatni a konzoljaihoz készült dev-kiteket a fejlesztők számára.