Továbbra sem ért révbe az Activision Blizzard tavaly januárban elindított bekebelezése, de néhány hete a felvásárló Microsoftnak kedvező szakvéleményt adott ki a brit versenyhatóság (Competition and Markets Authority, CMA), amelyben lényegében arra jutott, hogy a redmondiaknak nem állhat józan üzleti érdekében a Call of Duty szériához való hozzáférés korlátozása, ami jelentős lépés lehet a jóváhagyás irányába.
Sejthető volt, hogy az akvizíciót leginkább ellenző Sony nem fogja nyugodtan tudomásul venni fejleményt, most pedig meg is érkezett a japánok válasza, amelyben egy korábbi érvet hasznosítanak újra.
A CMA-hoz benyújtott friss panaszukban a Sony ügyvédei lényegében azt állítják, hogy az üzlet lezárulta után a Microsoft a Call of Duty playstationös verziójának szándékos lerontásával kovácsolhat előnyt az Xbox számára. A cég ezt már egy februári dokumentumban is elsütötte, akkor egyenesen azt vizionálva, hogy a redmondiak irányítása alatt rejtett PS-exkluzív hibák is kerülhetnek a CoD-szériába.
"A Microsoftnak más ösztönzői [is] lennének, mivel a PlayStation élményének romlása az Xboxnak, a PlayStation legközelebbi riválisának kedvezne."
- írja ismét a Sony, amely korábban egyébként egy többéves együttműködés keretében biztosított előnyöket a PlayStation számára a Call of Dutyban. A japánok "részletes kizárási stratégiának" nevezik a playstationös verzió esetleges lebutítását, ami szerintük odáig vezetne, hogy a játékosok "tömegesen hagynák el" a Sonyt. Jim Ryan, a Sony Interactive Entertainment vezérigazgatója úgy véli, hogy az üzletük sosem heverne ki egy ilyen forgatókönyvet.
A PlayStation gyártója szerint a lebutítás olyan formákban ölthetne testet, mint a játék teljesítményének romlása, a játékélmény csorbulása, a megjelenési dátum későbbre helyezése, vagy az ár megemelése. A vállalat még azt sem zárja ki, hogy a Call of Duty idővel kizárólag a Microsoft előfizetéses katalógusában, a Game Passben jelenjen meg, miközben a redmondiak korábban már legalább 10 évre beígérték a multiplatform kiadást. A Sony viszont úgy gondolja, hogy a brit versenyhatóság nem vette megfelelően figyelembe az üzlet hosszabb távú hatásait.
Hogy mindez mennyire talál majd megértő fülekre a CMA-nál, az elvileg még ebben a hónapban ki fog derülni, a tervek szerint ugyanis a testület áprilisban hozza nyilvánosságra az akvizícióval kapcsolatos döntését.