Shawn Layden még 2019-ben távozott a Sony játékfejlesztő stúdióit összefogó Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios (SIE) éléről, miután 30 évet húzott le a cégnél különböző pozíciókban.
Magyarán eléggé képben van az iparral, hiszen olyan játékok megszületése idején dirigálta a SIE-t, mint az Infamous: Second Son , vagy az Uncharted 4: A Thief's End.
Layden nemrég GameStindustry.biznek adott interjút, melyben többek között azt is kifejtette, hogy mi a véleménye a Microsoft 2019-ben elstartolt előfizetős játékkatalógusáról, a PC-n és Xboxon is elérhető Game Passről. Az egykori vezető pedig a jelek szerint nincs elájulva a koncepciótól, méghozzá a fenntarthatóság problémája miatt:
"Nagyon nehéz piacra dobni egy 120 millió dolláros játékot egy havi 9,99 dolláros előfizetéses szolgáltatáson. Ha kiszámolod, 500 millió előfizetőre lesz szükséged, mielőtt még elkezdene megtérülni a befektetésed. Éppen ezért most veszteségesnek kell lenned, hogy megpróbáld növelni ezt a felhasználói bázist. Ám mégis, ha csak 250 millió konzolos van a világon, nem lesz félmilliárd előfizetőd."
- véli Layden, aki tavaly arra figyelmeztetett, hogy az AAA-játékoknak drágábbaknak, vagy rövidebbeknek kellene lenniük, mivel az ilyen produkciók költségeinek emelkedését nem követi a célközönség gyarapodása.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
A jelenleg a Streamline Media Group tanácsadójaként dolgozó ex-fejes szerint egyébként a felhőalapú játékoké a jövő, mert az emberek nem azért vesznek konzolokat, hogy több "acél és műanyag" legyen a nappaliban, hanem a tartalmakhoz való hozzáférés miatt.
Így pedig az Xbox Cloud Gaminghez hasonló megoldásokat jó iránynak tartja, ám úgy gondolja, hogy ezen a téren eddig még senki sem állt elő működőképes üzleti modellel.