Vegyes eredményt hozott eddig PlayStation éléről tavaly távozott Jim Ryan alatt végbement stratégiaváltás, azaz a fókusz áthelyezése a filmszerű single-player játékokról a szolgáltatásalapú multis címekre. A főként PC-n taroló Helldivers 2 sikerével szemben áll a néhány héttel a premier után a föld színéről is eltüntetett Concord totális kudarca, és elemző legyen a talpán, aki képes ebből hibátlan, a tévedés lehetőségét teljességgel kizáró helyzetértékelést nyújtani.
Az elmúlt év tapasztalataiból kiindulva a konzolgyártó következő live service-es játéka éppúgy lehet majd újabb közönségkedvenc, mint közröhej tárgya, és előbb-utóbb ki is fog derülni, hogy melyik, mert mint azt Hermen Hulst társügyvezető a Famitsunak elmondta, a vállalat továbbra is hisz ebben az üzleti modellben.
Hulst szerint az videójáték-ipar folyamatos átalakulásban van egyebek mellett olyan változóknak köszönhetően, mint a technológia fejlődése, új műfajok és játékmódok születése.
"Egy dolog azonban állandó marad: az emberek vágynak a nagyszerű szórakozási élményekre, és a játékok iránti figyelem folyamatosan növekszik. Ez azonban versenyt is teremtett, és mint sok más vállalatnak az iparágban, nekünk is változtatásokat kellett végrehajtanunk az üzletmenetünkben, hogy megszilárdítsuk a fenntarthatóbb működési alapot."
- fogalmazott a vezető, aki megerősítette, hogy változatlanul a szolgáltatásalapú címek fejlesztésére kívánnak fókuszálni a történetvezérelt single-player alkotások mellett, amelyeket a játékosaik szeretnének.
Az ok, amiért nem fordítanak hátat ennek a stratégiának, egyértelműen a Helldivers 2.
"Sokat tanulunk, ahogy a Sony Interactive Entertainmenten belül megalapozzuk a kiváló minőségű live service-es címek fejlesztésének képességét. A Helldivers 2 sok játékost vonzott a folyamatos tartalomszolgáltatással, és olyan eredményeket ért el, amelyek alátámasztják a szolgáltatásalapú címekben rejlő lehetőségeket."
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.