Hirdetés

A Netflix Gaming elnöke szerint a konzoloknak nincs jövőjük

|

Érvelését a fiatalabb gamerek preferenciájára alapozza.

Hirdetés

Alain Tascan, a Netflix játékdivíziójának elnöke a The Game Businessnek adott interjújában egyebek mellett arról beszélt, hogy a Netflix nem feltétlenül tervez hagyományos értelemben vett konzolos játékokat, mert a jövő a platformfüggetlen élményeké. Elmondása szerint a mai gyerekeket már nem az érdekli, hogy mikor érkezik a PlayStation 6 vagy az új Xbox, sokkal inkább az, hogy bármikor és bárhol hozzáférjenek a játékokhoz, legyen szó telefonról, tabletről vagy egy okostévéről.

A streamingszolgáltató az elmúlt években jelentős lépéseket tett a gaming piac felé, és egyre nagyobb hangsúlyt fektet a felhőalapú és mobilos játékokra. Tascan szerint a cég célja az, hogy csökkentse a játékhoz való hozzáférés akadályait, és olyan megoldásokat kínáljon, amelyek nem igényelnek nagy letöltéseket, külön kontrollereket vagy akár előfizetéseket sem. Példaként hozta fel a Squid Game: Unleashed című mobiljátékot, amelyet a Netflix előfizetés nélkül is elérhetővé tett, hogy minél több játékos próbálhassa ki.

Hirdetés

Tascan nem csak a konzolos játékok jövőjét kérdőjelezi meg, hanem azt is, hogy egyáltalán szükség van-e a hagyományos értelemben vett, bonyolult RPG-kre. A Netflix inkább az azonnali, könnyen elérhető szórakozásra fókuszál, ahol a mobiltelefon válhat a legfőbb irányítóeszközzé. Ez a hozzáállás részben magyarázatot adhat arra is, miért épített le nemrég olyan neves fejlesztőket, mint az Oxenfree készítője, a Night School Studio, és miért zárta be nagy reményekkel induló tripla-A fejlesztőcsapatát még az első játéka megjelenése előtt.

A streamingóriás számára az a fontos kérdés, hogy előfizetői milyen típusú élményeket várnak el, és hogyan lehet őket hosszú távon lekötni. Tascan úgy véli, hogy a választ a partyjátékok rejtik. Elmondása szerint a Netflix célja az, hogy innovatív módon használja ki a mobiltelefonok adottságait, mint például a giroszkópot, a mikrofont és az érintőképernyőt. Ezzel olyan újfajta interakciókat hozva létre, amelyek akár egyedül, akár több játékossal is élvezhetők.

A Netflix hosszú távú tervei között szerepel az is, hogy új szintre emelje a játék és a streaming tartalom közötti kapcsolatot. Tascan példaként említette a Squid Game játékot, ahol a sorozat nézésével játékon belüli jutalmakat lehetett szerezni, de szerinte ez csak a kezdet. Elképzelhetőnek tartja, hogy a jövőben egy sorozat vagy film eseményei közvetlenül befolyásolják a játékélményt, vagy éppen fordítva: a játékos döntései hatással lehetnek a megtekintett tartalomra. Ehhez szerinte az AI és más fejlett technológiák nyújthatnak segítséget.

Bár egyelőre nem tudni, hogy a Netflix radikálisan eltérő játékipari stratégiája milyen eredményeket hoz, Tascan biztos benne, hogy a vállalat hosszú távon is elkötelezett a gaming mellett. Úgy véli, a Netflix vezetői tisztában vannak azzal, hogy a szórakoztatás jövője elválaszthatatlan a videójátékoktól, és ezért hajlandóak kitartóan kísérletezni, hogy megtalálják a legjobb megoldásokat.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)