Hirdetés

A nagy játékkiadók csak a franchise-aikat fejik Phil Spencer szerint

|

Újabb email került nyilvánosságra, amelyben a Microsoft Gaming vezetője komoly kritikát fogalmazott meg a játékiparral kapcsolatban.

Hirdetés

A közelmúltban történt meg az eset, hogy a Microsoft véletlenül szabadjára engedett egy rakás olyan dokumentumot, amik nem tartoztak a nyilvánosságra: az Activision Blizzard még mindig folyamatban lévő felvásárlása kapcsán zajló vizsgálatokhoz töltöttek fel titkosítás nélkül egy csomagot, és bár a fájlok hamar lekerültek, az internet népe gyorsabb volt. 

A szivárgásnak köszönhetően kiderültek olyan szaftos részletek, mint hogy a Microsoft korábban a Valve-et és a Nintendót is meg akarta venni, most pedig egy újabb érdekes e-mail bukkant fel. 

Hirdetés

Újfent egy 2020-as levélváltásba kukkanthattunk bele az internetnek hála, amelyben Phil Spencer arról osztotta meg a véleményét többek között Satya Nadella vezérigazgatóval és Amy Hood pénzügyi igazgatóval, hogy milyen problémával küzdenek jelenleg az AAA kategóriás videojátékokat kiadó vállalatok. A Kotaku szerint a levelezés a Take-Two-val tartott megbeszélés előtt történt:

"Nagyon kevés cég engedheti meg magának, mint az Activision vagy a Take-Two, hogy 200 millió dollárt költsenek arra, hogy olyan címeket rakjanak fel a polcra, mint a Call of Duty vagy a Red Dead Redemption. Ezek az AAA kiadók többnyire arra használták a termelési skálájukat, hogy a legjobb franchise-aik minden évben a legkelendőbb játékok között maradjanak. A probléma, amibe ezek a kiadók belefutottak, az az, hogy a gyártási lépték/költség ilyetén megközelítése árt az új IP-k létrehozásának."

Spencer azzal folytatja a mondandóját az e-mailben, hogy egyre több kiadó "bérel" IP-t (mint a Sony a Marvel, az EA a Star Wars vagy a Ubisoft az Avatar esetében), mivel ez kevésbé kockázatos, mint új IP-t kiadni. Spencer hozzáteszi, hogy ugyanez a tendencia megfigyelhető Hollywoodban és a Netflixnél is, ott szintén a bejáratott franchise-okat részesítik előnyben a vadonatúj tartalmakkal szemben. 

"[...] A legjobb franchise-okat többnyire nem az AAA játékkiadók hozták létre. Az olyan játékokat, mint a Fortnite, a Roblox, a Minecraft, a Candy Crush, a Clash Royale, a DOTA2 és a többit mind független stúdiók alkották meg, amelyeknek teljes hozzáférésük volt a terjesztéshez. Összességében ez véleményem szerint jó dolog az iparág számára, de az AAA kiadókat bizonytalan helyzetbe hozza a jövőre nézve. Fejik a legjobb franchise-okat, de küzdenek azért, hogy feltöltsék a portfóliójukat slágerekből, a legtöbb ilyen vállalat a több mint 10 évvel ezelőtt létrehozott franchise-ok sikerét lovagolja meg."

Nektek mi a véleményetek Phil Spencer három évvel ezelőtti szavairól? Megállják a helyüket ma is?

Olvasd telefonon csak a legfontosabb híreket!

Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)