Dino Pattinak sokat köszönhet a független és kis költségvetésű játékok iránt érdeklődők közössége, hiszen ő a Playdead egyik alapítója, amely a Limbót és az Inside-ot hozta el nekünk. Új stúdiójával, a Jumpshippel 2022 végén adták ki a Somerville-t, és amint megjelent, azonnal elérhetővé vált az Xbox Game Pass kínálatában.
Korábbi nyilatkozatokból és elejtett mondatokból tudjuk, ez úgy működik, hogy a Microsoft előre fizet a fejlesztőknek egy egészen baráti összeget, akik így nem vállalnak pénzügyi kockázatot, garantáltan megtérül a fejlesztési költség, és még keresnek is ezen felül. Van, akinek ez elég, és örül, hogy összejött az együttműködés közte és az óriáskiadó között, és van, aki csalódottságának ad hangot.
Patti a videogames.si.com-nak beszélt arról, hogy eleinte egyébként a Google Stadiát célozták meg a Somerville-lel, csak később fordultak a Microsoft szolgáltatásához. Kifejtette azt is, mit gondol a Game Passról:
"Szerintem árt az eladásoknak. Sokan csak kipróbálják [a játékot], de nem költenek rá. Nem tetszik nekik az első 10 perc alapján? Akkor ennyi volt. Egyébként bizonyára az is baj, ha nem lenyűgöző az első 10 perc. Azt gondolom, hogy [a Game Pass] nem rossz. Nem a kedvencem. Az én kedvencem a hagyományos, prémium modell, amikor egy videóval és képekkel meggyőzlek, majd megkapom a 30 dollárodat."
A Somerville egyébként nem lett kiemelkedően jó, Steamen vegyesek az értékelései, a Metacritic-pontszámai alapján pedig sem a kritikusok, sem a játékosok nem dicsérték túl. Lehet, hogy Patti és csapata mégis jobban járt így.