Hirdetés

A játékfüggőségtől való félelmében Kína kicsinálja a saját játékiparát

|

Pár hét alatt súlyos dollármilliárdokban mérhető károkat szenvedtek a nagy kínai videojátékos cégek, és most újabb csapással kell szembenézniük.

Hirdetés

Miután a kínai hatóságok totális háborút indítottak a népbetegségnek tartott videojáték-függőség ellen, és rendkívül szigorú keretek közé szorították a kiskorúak játékra fordítható idejét, várni lehetett, hogy a leginkább érintett vállalatok már egyébként is megtépázott részvényei újabb mélyrepülésbe kezdenek.

Mint arról a Bloomberg beszámolt, csak a Tencent és a NetEase ebből fakadó vesztesége meghaladja a 60 milliárd dollárt. Ebből az összegből a Microsoft nyolcszor megvásárolhatná a ZeniMax Mediát. Jelenlegi árfolyamon 17 780,4 milliárd forintról beszélünk, ami - és most kapaszkodjatok meg - több, mint Magyarország 2002-es GDP-je (17 433,859 milliárd forint).

Hirdetés

A külföldi befektetők közül egyre többen vesztik el a bizalmukat, és döntenek úgy, hogy kiszállnak, ami továbberodálja a papírok értékét, és egyelőre nem látszik, hogy bármi megfordítaná a cégek számára kedvezőtlen folyamatot. Pláne úgy, hogy még rá is tesznek egy lapáttal a hatóságok, mivel mostantól szándékosan lassítják az új online játékok jóváhagyásának folyamatát. Márpedig enélkül nem lehet piacra dobni egyetlen játékot sem az országban. Ezzel párhuzamosan arra kötelezték a videojátékos cégeket, hogy szigorúbban ellenőrizzék játékaik tartalmát, és távolítsanak el mindent, ami obszcén és erőszakos, de az egészségtelen tendenciáknak (a pénz imádata, nőies férfiak) ábrázolása sem elfogadható a továbbiakban.

Minden bizonnyal a hazai jogszabályi környezet változása és a kormányzat részéről gyakorolt nyomás állhat a mögött, hogy a Tencent a szokásosnál is lendületesebben terjeszkedik a nyugati piacon, és sorra vásárolja fel az arra kapható stúdiókat. Eközben a Bloombergnek úgy nyilatkozott a cég szóvivője, hogy hisznek az egészséges játékban, és komolyan veszik a kiskorúak testi és mentális épségének kérdését. Továbbá hálásak a szabályozók iránymutatásáért és instrukcióiért, keményen fognak dolgozni azon, hogy teljes összhangba kerüljenek a fiatalok játékfüggőségével és a tartalomszabályozással kapcsolatos regulákkal.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)