Habár a free-to-play lázat a csúcsra járató Fortnite Battle Royale már több mint hat éve elérhető, az Epic Games játéka továbbra is óriási népszerűségnek örvend, amit mi sem mutat jobban, hogy az eredeti pálya visszahozásával nemrég még rekordot is döntött az egyszerre lövöldöző játékosok száma.
Amíg a felhasználók a játékban kergetik egymást, az Epic a tárgyalóteremben csatázik, méghozzá a Google ellen, akit azzal vádol a cég, hogy kivételezett helyzetbe hozta a Play Áruházat az Androidon, súlyosan torzítva a szabad piaci versenyt. A 2020 óta húzódó ügy tárgyalási szakaszában már több érdekesség is kiderült a keresőóriás üzleti húzásairól, most pedig itt a legújabb felfedezés.
A The Verge ugyanis egy, az eljárás keretében nyilvánosságra került e-mailezés alapján azt írja, hogy a Google egy időben inkább felvásárolta volna az Epic Games-t, minthogy folytassa a céggel fennálló vitáját, melynek eredményeként egyébként évek óta nincs a Play Áruházban a Fortnite. Az eredeti ötlet az volt, hogy a keresőóriás csak egy nagyobb befektetést eszközöl kiadó/fejlesztőben, amivel befolyásolni tudják Tim Sweeneyék álláspontját a Play Store-kérdésben.
Végül azonban odáig fejlődött a koncepció, hogy az Epic teljes felvásárlása is képbe került, ami elsősorban az akkor még buzgón építgetett, de később csúfosan bebukó Stadia (akkori nevén Yeti) játékstreaming-platform javát szolgálta volna. Az alábbi, 2018 nyarán született levélrészlet Phil Harrison, a Stadia egykori vezetőjének felvetésére utal:
"Lehetséges alternatívaként Phil azt javasolja, hogy fontoljuk meg a Tencent megkeresését, hogy Epic részvényeket vásároljunk tőlük, hogy nagyobb kontrollt szerezzünk az Epic felett (nem világos, hogy ez hogyan segít nekünk többségi részesedés nélkül), vagy b-opcióként fogjunk össze a Tencenttel, hogy megvegyük az Epic 100%-át (és akkor persze sok mély kereskedelmi dolgot csinálunk az Epickel)."
A felvásárlási ötlet tehát látszólag Harrisontól indult, aki szerint az Epic bekebelezése nemcsak a Stadia számára jött volna kapóra, hanem még a szintén Google-leány YouTube-on is népszerűbbé tehette volna a játékos streameket. A Fortnite - és nem mellesleg az Unreal Engine - fejlesztőjéért kifizetni szándékozott összeg nem ismert, egy 20%-os részvénycsomag kapcsán viszont "akár" 2 milliárd dolláros vételárról szól a fáma.
Akárhogy is legyen, az Epic végül nem lett a Google-é, így a vállalatnak most a bíróságon kell bizonyítania, hogy nem jár el tisztességtelenül a Play Store kapcsán. Az alperes esélyeit növeli, hogy az Epic ezt korábban az Apple-lel és az App Store-ral is eljátszotta, ahol végül egy számára vereséggel felérő döntés született, holott az iOS az Androiddal ellentétben még csak nem is engedélyezi az alternatív alkalmazásboltokat (ami egyébként hamarosan megváltozik).