Eddig még nem sok olyan Microsoft-játék érkezett ebben a generációban, amire a PlayStation-tulajok irigykedhetnének, és az idén eddig megjelent exkluzívok (Minecraft Legends, Redfall) sem segítettek a játékosokat meggyőzni arról, hogy jobb Xboxon játszani.
Ugyanakkor ott a Bethesda teljesen új, Fallout- és The Elder Scrolls-méretű szerepjátéka, a Starfield, amit minden bizonnyal a PlayStation-közösség is szívesen fogadna. Úgy tűnik, nem a Bethesdán múlt az exkluzivitás, sőt, ők sem boldogok emiatt.
Pete Hines, a Bethesda marketingvezetője tavaly februárban, egy nappal azután, hogy a Microsoft blogposztban jelentette be, nem zárja ki a konkurenseket, írt egy levelet feletteseinek, köztük a stúdiót vezető Todd Howardnak, amiben aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy míg a Bethesda játékainak PC- és Xbox-exkluzívnak kell lennie, az Activision-játékok megjelenhetnek más platformokra is, sőt, kifejezetten hangsúlyozza a Microsoft, hogy a lehető összes módon forgalmazni fogja a Call of Dutykat.
"Össze vagyok zavarodva. Az alábbi nem pont az ellentéte annak, amire minket kértek a játékaink kapcsán? Mi a különbség?"
- tette fel a kérdéseket, mielőtt idézett a közleményből.
"Nem gondolta senki az Xboxnál, hogy szólni kellene nekünk? Todd [Howard] pár hét múlva a DICE-ra megy, nem gondoljátok, hogy egy újságíró odamegy hozzá és megkérdezi, miért van ez rendben a CoD-dal vagy bármilyen Activision Blizzard játékkal kapcsolatban, de mégsem okés a TES6 és a Starfield esetében? Vagy bármely/az összes későbbi interjú során?"
Az már nem derült ki, hogy milyen választ kapott. A napokban továbbra is zajlanak a meghallgatások, a Microsoft igyekszik meggyőzni az FTC-t (az amerikai fogyasztóvédelmet) arról, hogy a felvásárlás nem juttatja őket aránytalan versenyelőnyhöz, a Sony pedig mindent megtesz, hogy elgáncsolja az üzletet.