Egy interjúban beszélt az Uncharted 4: A Thief's End két rendezője, Bruce Straley és Neil Druckmann arról, milyen is lesz a játékmenet, és főleg a harc a játékban. A fontosabb újdonságokat láthattuk a PlayStation Experience-en bemutatott demóban, egyrészt szabadabban mozoghatunk majd, és lopakodni is több lehetőségünk lesz.
Mindezt természetesen legjobban a pályatervezés teszi lehetővé, amivel kapcsolatban kicsit elmozdult a Naughty Dog a lineárisabb helyszínek felől a nyitottabb játékterek irányába. A rendezők szerint rengeteg új lehetőséget ad majd, hogy Nathannek sokkal több lehetősége lesz függőleges mozgásra.
A harc szerintük ugyanis akkor működik majd a legjobban, ha nem csak ülünk egy fedezékben, és néha kinézve eleresztünk pár lövést, hanem ha folyamatos mozgásra vagyunk kényszerülve, és így egy sokkal pörgősebb élményben részesülhetünk.
Ennek a kialakításában sokat segített a PS Experience-es demó elkészítése, ugyanis szerintük így a Naughty Dog tujda, milyennek is szeretnék a játékot, most már csupán az Uncharted 4 egész hosszára kell alkalmazni a feljebb taglalt formulát.
A végső cél egy hihető, kicsit képregényszerű kaland megvalósítása egy valószerűnek ható világban. Ehhez persze hozzá kell majd adniuk az olyan szkriptelt elemeket, amik az érzelmi töltetet adják Drake kalandjaihoz, és így teljes lesz az élmény. Legalábbis ebben bízva várjuk nagyon a játékot most.