Az éppen az Uncharted 4: A Thief's Enden dolgozó Naughty Dog nem csupán tömegével szipkázza be az elképesztően tehetséges fejlesztőket, segítenek azoknak is, akik még csak most próbálnak betörni a szakmába. A Gnomon School of Visual Effects nevű suliban tartott előadásukon pedig nem csupán a textúrákat és a koncepciós rajzokat mutatták meg, hanem egy-két bonyolultabb dolgot is.
Bemutattak például néhány játékbeli modellt, amik kapcsán kiderült, hogy a Naughty Dog nem szabja meg, milyen eszközöket használjanak a művészeik, csak a végeredmény számít, ahogy az is hogy néhány esetben az utolsó pillanatban is engednek módosításokat a művészeknek, ahogy például az alább látható AK-47-es modelljével történt. Az Uncharted 4 E3-as demójában is látott jeep egyébként a Havok motornak hála engedelmeskedik a fizika törvényeinek, és még az antennáját is meganimálták, hogy a szélben lengedezzen.
Az animációk terén megmutatták például, hogyan mozgatják meg a játékbeli növényeket, vagy hogyan keltenek vízgyűrűket a nagyobb tócsákban úgy, hogy spóroljanak a rendelkezésükre álló erőforrásokkal, valamint pár olyan eszközt, amiket az animátorok használnak. Meséltek arról is, hogy a levelek képesek „kibocsátani" magukból vizet, így pedig ha a szél fújja őket, vízcseppek is csöpögnek róluk, hogy még inkább a valósághoz hasonlítsanak az Uncharted 4 helyszínei.
A szintén a demóban látott gabonás zsákokat fizikán alapuló animációkkal is mozgatják, amikor a lövések hatását modellezik, de vannak szimuláción alapuló animációik is, amikor egy kilyukadó zsákból kifolyik a tartalma. Sok más történettel együtt az egész előadást megnézhetitek itt, de persze angoltudásra és egy-két akcentus dekódolására szükség lesz: