A Total War: Arena műfaja elvben ugyan MOBA, de ez csak részben igaz. Egy ingyenesen játszható stratégiáról van szó, ahol 10 játékos küzd 10 másik ellen, és a feladat a csapataik megsemmisítése. A The Escapist írójának sikerült kipróbálnia a programot, és le is írta, hogy mit tudhatunk róla.
A célunk eléréséhez kapunk 1 tábornokot, aki folyamatosan szinteződik a csata során és képességeivel segítheti katonáinkat. A hősünk mellett 3 hadosztályt is nekünk kell majd irányítanunk, akik lehetnek íjászok, lovasok, dárdások stb., mi dönthetjük el, hogy hogyan szeretnénk felszerelni őket. Természetesen nem lesz olcsó fejleszteni az egyes osztagokat, de ezt a játékon belül nyert ezüsttel megtehetjük majd.
Ha kiválasztottuk kedvenc tábornokunkat és katonáinkat, akkor irány a csatatér, ahol 9 társunkkal kell kimanővereznünk az ellenfelet. Ez a rész már kevésbé lesz közel a MOBA rajongók szívéhez, mivel itt lassan és megfontoltan kell elterveznünk a lépéseinket. Míg a League of Legendsben menetközben tervezünk (többnyire), itt a berohanás után nincs visszaút, és vagy nyerünk, vagy a meccs hátralévő részét irányítható sereg nélkül nézhetjük majd. Itt nincs feltámadás.
Sajnos egyelőre úgy néz ki, hogy a chaten kívül csak egy módon kommunikálhatunk társainkkal: rajzolhatunk a térképre. Hang alapú kommunikáció nélkül nehéz lesz együtt dolgoznia 10 embernek, főleg egy olyan térképen, ahol bármikor kitörhet a kontrollálhatatlan káosz. A játék még csak pre-alpha változatban van, így nem elképzelhetetlen, hogy bekerül a voice-comm a megjelenésig.
A Total War: Arena nem az a klasszikus MOBA, ami lenyúlja majd a LoL játékosokat, de a sorozat eddigi rajongói megtalálhatják számításukat. Ti mit gondoltok?