A Wii U robbantani próbált a GamePadbe épített érintőképernyővel, de nem sokkal később a Microsoft a SmartGlass alkalmazással, a Sony pedig a PlayStation Vitával mutatta meg, hogy ők is képesek hasonlóra.
Ugyan a játékosok számára extra beruházással jár, de egy különálló tablet sokoldalúbb felhaszálhatóságával a fejlesztők egy olyan eszközt kaptak a kezükbe, amivel új szintre emelhetik a játékélményt. A Battlefield 4-ben parancsnokként működhetünk közre, a The Divisionben pedig egy pilóta nélküli repülőt, úgynevezett drone-t irányíthatunk, ami extra képességekkel láthat el minket, leveheti az ellenfél extra képességeit, kameráján keresztül madártávlatból pásztázhatjuk a környezetünket, megjelölhetjük vele a játékos által nem látható ellenségeket, és nem utolsó sorban visszatölthetjük bajtársaink életerejét. Ha eleget segített, akkor sem pihen: ha elér egy skála egy bizonyos szintet, légitámadást kérhetünk.
Azt nem tudjuk, hogy ez mennyire rontja azok játékélményét, akiknek nincs a tulajdonában táblagép és a csapatában sincs olyan, akinek lenne, de kíváncsian várjuk, mit lehet belőle kihozni. A játék igazgatója, Ryan Barnard a Ubibloggal azt is megosztotta, hogy az RPG-k "szentháromságát" tiszteletben tartják, de a karaktereink nem tartoznak majd külön kasztokba. A játékosok ehelyett pontokat gyűjthetnek, amiket mindenféle képességekre elkölthetnek, és bármikor újraoszthatnak, ha úgy érzik, nem a számukra legelőnyösebb skilleket fejlesztették.
„A játék első 15 percében nem kötelezünk senkit arra, hogy kiválassza, hogyan akar játszani a The Divisionnel. Ezt maga döntheti el, miközben halad előre benne.”
A The Divisiont akár egyedül is játszhatjuk majd, de nagy a hangsúly a kooperáción, a PvP-n és a frakció-frakció-ellen csatákon. A legújabb Tom Clancy-játék 2014-ben jelenik meg PlayStation 4-re és Xbox One-ra, de ha nagyon akarjátok, a Ubisoft akár PC-re is elkészítheti.