Már csak egy hónap választ el minket a Tom Clancy's The Division megjelenésétől, ami önmagában meghatározhatja a 2016-os év tavaszi szezonját. Persze itt van a Far Cry Primal meg még néhány nagyobb durranás, de vitathatatlanul a tavasz legjobban várt és egyben legígéretesebb játéka a Tom Clancy nevével fémjelzett poszt-apokaliptikus lövölde. A napokban mélyen elmerültünk a zárt bétatesztben, hogy kiderítsük, mennyire hozza az elvárt szintet.
New York, New York
Ez a béta több szempontból is nagyon fontos volt. A játék nyilvánvalóan már közel végleges stádiumban van, a kételkedők pedig az elmúlt napok során meggyőződhettek arról, hogy ezúttal nem kell az elmúlt években már annyiszor látott fiaskótól tartanunk. Kétségtelen, hogy ez már nem az a játék, amit 3 éve az E3-on láttunk, de továbbra is gyönyörű. A város hihetetlenül részletes, az utolsó elhagyatott sarokig kidolgozott, és remekül érezteti, hogy egy egykor pezsgő város tetemén gázolunk keresztül. A játékmenet alapjai teljesen rendben vannak, néhány kisebb bugot leszámítva nem igazán lehet belekötni.
A fedezékrendszer egy megfontoltabb, taktikus játékmenetet tesz lehetővé, ami kifejezetten jól egészíti ki az RPG-s vonalat. Fontos, hogy a The Divisiont ne tévesszük össze egy hétköznapi kompetitív lövöldével, mert ez bizony sokkal inkább szerepjáték. Ebből adódóan nem is fogjuk egyetlen jól berántott fejlövéssel földre küldeni a többieket, cserébe viszont kellő odafigyeléssel mi is elmenekülhetünk majd a támadók elől.
Barát vagy ellenség?
A The Division legizgalmasabb pontja egyértelműen a Dark Zone, amely egy teljesen újszerű élményt kínál, ötvözve a PvP elemeket a túlélőjátékok alapjaival. Ha valaki messziről tüzelni kezd rád, az valószínűleg nem barátkozni akar, de aki óvatosan közel settenkedik, arról neked kell eldöntened, hogy lehetőséget adsz-e arra, hogy esetleg hátbaszúrjon, vagy épp te végzel ki könyörtelenül egy egyébként barátságos játékost. Mivel itt nincsenek frakciók, csak akkor alakul ki PvP szituáció, ha valaki önszántából átáll a sötét oldalra, és ahhoz, hogy ez a rendszer hosszútávon is fenntartható legyen, bizony tökéletes egyensúlyra és megfelelő jutalmazási rendszerre van szükség.
A Dark Zone egyébként egyedül és csapatban is nagyon szórakoztató, de mindkét esetben nyilvánvalóan teljesen más megközelítést kíván. Míg többedmagunkkal játszhatjuk az agresszort és sakkban tarthatjuk a magányos játékosokat, egyedül nagyon meg kell választanunk, mikor keveredünk tűzharcba. Nem rohangálhatunk az utcán, kocsiról kocsira lopakodva kell közlekednünk, mert ha beleakadunk egy fosztogató csapatba, akkor könnyen pórul járhatunk. A Rogue-rendszer nagyon ötletes, és ugyan még lehet mit finomhangolni rajta, a béta tapasztalatai alapján remélhetőleg sikerül majd polírozni.
Vajon tényleg jó lesz?
Pár óra Dark Zone és néhány küldetés után egyelőre úgy tűnik, a The Division maximálisan megérdemli a figyelmet. A bétában viszonylag hamar hozzájutottunk a legjobb cuccokhoz, de élesben valószínűleg jobban meg kell dolgoznunk érte. Amellett, hogy csapatban játszva nagyon izgalmas, egyedül is élvezetes, és ez a legfontosabb egy ilyen jellegű játéknál. Sokat számít majd, hogy milyen a sztori, (ebből most még csak pár küldetést játszhattunk), de a kórházas ütközet nekünk határozottan tetszett.
A játékosok remek ötletekkel álltak elő a fórumokon, és ha ezeket figyelembe is veszik a Ubisoft csapatai, amikor az utolsó simításokat végzik, akkor biztos vagyok benne, hogy az év egyik legjobb játékával lesz dolgunk.