Énekeljünk...
A Tom Clancy's EndWar tökéletes alany lett számukra ehhez. Másodsorban pedig úgy próbálnak kitűnni, hogy megpróbálják a sokak szerint "only pc" stílust, a stratégiai játékokat megkedveltetni a konzolosokkal és létjogosultságot nyerni az élvezetes játékmenethez. Ez utóbbit legfontosabb újításukkal, az opcionális, teljesen hangalapú vezérléssel oldották meg. Igen, ez azt jelenti, hogy hanggal utasíthatóak az egységek (melyekből maximum hat csoport alkotható). A ki mit hova séma alapján szuperül működik minden, ráadásul olyan élményt ad, hogy valóban feldolgozza a játékos hangját a játék, ráadásul még reagál is rá egy kellemes hangú nőszemély, hogy csak na. Nincs gond az akcentusokkal, hangerővel, háttérzajjal, tökéletesen működik a dolog. Angolul persze nem árt tudni egy kicsit, de általában 40 IQ felett mindenki képes memorizálni pár szót, ami már elég a sikeres ütközetekhez.
Mivel nincs sok egység, fejben tarthatóbb az, amit eddig csak brutális mikro-menedzsmenttel lehetett kordában tartani más játékokban. A játékmenet nem csoportosul erőforrás bányászat köré, a Relic féle pont elfoglalós, majd érte rekvizíciós pontoknak megfelelő cumót kapó módot preferálja a játék, hozzáteszem nagyon jól. Egy adott mapon több pont van, amit el lehet foglalni, ezek irányítása további erőket jelent a játékosnak és így szépen fel lehet darálni az ellenfelet.
Erős vagyok, vagy Te jobban...?
Az egységek ereje a már-már szokásosnak mondható kő-papír- olló elvet képviselik, ahogy annak lennie kell egy jó stratégiai játékban. Noha atomfegyver is helyet kapott az arzenálban, mely keményen odapörköl az ellenfél fanszőrzetére, amennyiben valakire rádobjátok nukleáris töltete az rögtön válaszolhat saját atomjával, függetlenül attól, mennyire gyenge, szóval durván visszanyalhat a dolog. A szingli kampány mellett az egyik legkomolyabb része a játéknak az online nagy Theatre Of War, ami egy folyamatosan változó, "minden küzdelem számít" nagy csatatér, ahol a három fő frakció folytonosan egymástól rabol területeket.
A sztori szerint az USA, az EU és a jó öreg vodkapárti oroszok csapnak össze, lévén az olaj baromi drága lett és pattanásig feszült már a helyzet a harmadik világháború előtt. Általánosságban elmondva az oroszoknak még rengeteg tartalékuk van, plusz a legstrapabíróbb egységeket ők gyártják, az EU gyors rajtaütéses rouge féle egységekkel rendelkezik, míg az időközben kicsit meggyengült, de szuperjóságos ultrabrutál zsírbüféfrencsájz erejű Freedom Star űrágyút építve okozhat még meglepetéseket.Az egyszemélyes mód nem koncentrál annyira a történetre, mint lehetne, de nem is baj, a tényleges stratégiai résznek úgyis csak egy jól előkészített terepre van szüksége ahhoz, hogy működjön. És működik, nagyon is jól.
A hangalapú vezérlés nagyon nagy szabadságot ad, hiszen a térkép teljesen más felén is lehet kandikálni a homokbuckák alól egy csapattal, miközben a térképet fejben tartva és a csapatmozgásokat memorizálva szépen lehet utasítgatni a többi csapatot, hogy mit is csináljanak. Mindenről érkezik feedback, így nem maradtok le semmiről, a széphangú hölgyemény meg úgyis elkezd sipítozni, ha baj van valahol. Egy hátránya van a dolognak és az az, hogy a szomszéd szobában nem ajánlott, hogy legyen bárki is, mert hívja a mentőket hamar, hogy rád adják fordítva a kabátodat...
Az egységek kidolgozottsága nagyon jó, szép a grafika és kiemelkedően jók a hangok. Az egész HUD és kezelőfelület rendszer a szokásosan high-tech, leginkább a Call Of Duty 4 átvezetőihez hasonlító dizájnt viselik, ami nem baj, sőt. A tankok, helikopterek, gyalogosok, mind olyan részletesek, hogy akár el is nevezhetőek, hogy a szintlépéseikkor babusgatva, cirógatva vigyázzon rájuk a játékos. Nyilvánvalóan érdemes nem szétölni a tapasztaltabb egységeket, mert sokkal jobbak a statjaik, mint a zöldfülű arcoknak.
Akkor most atomot neki?
Jó pár óra tartalmas szórakozást ígér az EndWar, szolid, azonnal beszerezendő cím ez, amint megjelenik a PC-s verzió, feltehetőleg változatlanul jó hangtámogatással, mindenképpen adjatok neki egy esélyt. Az első pár parancs kiadása után már nagyon jól fog menni az egész vezérlés, kérünk mindenkit, hogy NE nyúljön rögtön az egérhez, csupán a kameramozgások be-besegítése miatt. A jövő a hangé hosszú távon, ez látszik. Értelemszerűen ehhez egy picit egyszerűsített, de messze nem kiherélt játékmechanika is szükséges, így hangsúlyozzuk, hogy nagyon-nagyon jól sikerült az EndWar, érdemes kipróbálni.