A mexikói folklórban komoly, szakrális jelentőséggel bír a halottak napja. Ha valaki feledhetetlen élményekre vágyik, ilyentájt érdemes felkeresnie az egyébként is lenyűgöző közép-amerikai államot.
A témát zseniális fekete humorral megközelítő Grim Fandango volt a LucasArts első olyan kalandjátéka, ami a harmadik dimenzióval is megpróbálkozott. Minden erénye ellenére inkább nevezhető bukásnak, mint sikernek. Gyakorlatilag előrevetítette a Monkey Island 4 hasonló sorsát is. Ennyi év távlatából már igazán nem számít, hogy mi történt. Azok, akik kipróbálták, valószínűleg sosem bánták meg a játékra fordított napokat.
Ennek immáron tíz esztendeje, s egy ilyen jubileumot illik megünnepelni. Tim Schafer (Monkey Island, Day of the Tentacle, Full Throttle, Grim Fandango, Psychonauts) és a játék fejlesztői együtt ünnepelték a jeles eseményt. Mi is csak annyit mondhatunk, hogy boldog szülinapot és mindent köszönünk!