A legjobb karakterek és tippek kezdő játékosoknak Tekken 8-hoz

|

Ki akarnád próbálni a Tekken 8-at, de nem tudod, hogyan érdemes kezdeni? Adunk pár tanácsot.

A Tekken 8 gyakorlatilag egy "legacy fighter", ami nem csak azt jelenti, hogy több évtizedes sorozat legújabb epizódját tisztelhetjük benne, hanem hogy tovább is viszi elődeinek legtöbb játékrendszerét. Ennek köszönhetően a karaktereknek gyakran 100-nál is több különleges mozdulata van, a 3D-s tér megnehezíti a blokkolást és mozgást, a különböző extra mechanikák pedig, mint a Rage vagy a Heat tovább bonyolítják az összképet.

Nem csoda, hogy sokakat elrettent a Tekken 8, de most jövünk segíteni azoknak, akik azért szeretnék belemártani a kisujjukat az FGC és a Tekken feneketlen óceánjába, van pár hasznos tippünk, ha nem vagy jártas a Bandai Namco legendás szériájában.

Próbáld ki a demót!

Talán mondanunk sem kell, de a Tekken 8 rendelkezik egy barátságos méretű, kipróbálható verzióval. A demó tartalmazza mind a kampány, mind az Arcade Quest sztori első fejezeteit, és négy karaktert, akikkel vagy a gép vagy egy haverunk ellen verekedhetünk. Ennyi tartalom elég ahhoz, hogy kóstolóként szolgálhasson, és segíthessen eldönteni, hogy egyáltalán meg akarjuk-e venni a játékot.

Játssz azzal, aki tetszik

Ugyan mi készültünk az 5 legjobb kezdőknek való karakterrel (lentebb láthatod), de fontos megjegyezni, hogy részünkről ez csak javaslat. Ha kezdő vagy az FG-k világában (vagy a Tekkenében), akkor mindegy, hogy melyik karaktert választod: az első 100, valódi játékosok elleni meccsed bizony csúnya vereségek sora lesz. Ha már úgy is beverik az arcod, akkor jobb lesz az mindenkinek, ha közben több karaktert is kiismersz, választasz magadnak kedvenceket - vagy akár a korábbi részek favoritjait is tesztelgetheted. Ettől függetlenül vannak olyan harcosok, akikkel a sikerélmény gyorsabban jön majd, és akikkel könnyebb lesz elsajátítani a Tekken 8 mechanikáit.

Az öt legjobb tanuló karakter

Jin Kazama

Jin a Tekken 7-ben gyorsan lekerült a ranglétrák mélyére, de minden kockázatos mozdulatát letakarították a nyolcadik részben, így jóval használhatóbb karakterré vált. A sztori is rá koncentrál, így könnyen terelgethető, mindenre alkalmas harcossá változtatta őt a Bandai. Amíg tartjuk a megfelelő távolságot közte és ellenfele között, majd a másik fél által elbénázott ütés után beviszünk egy felütést, addig meglesz a szükséges sebzésünk ahhoz, hogy lehozzuk a meccset.

Hwoarang

A koreai taekwondo bajnok bizony nem azért fizetett 70 dollárt, hogy aztán blockkon üljön. Hwoaranget nem fogjátok sokszor látni hasonló listákon, de mi most azért szakítjuk meg a hagyományokat, mert ha valaki gombokat nyomogatni jött, akkor annak Hwoarang lesz a legjobb barátja. A rúgások mesterének "nyomásgyakorlás" a jelszava. Hwoarang hosszú lábainak köszönhetően meglehetős távolságból tudja elcsipkedni az ellenfelünk életpontjait. Az igazi móka akkor indul, amikor sikerül bevinnünk 2-3 rúgást egyszerre: az ellenfél gyakran feltételezi, hogy a kombó sorunk a végéhez közeledik, ami kilöki őt a ritmusból, felengedi védelmét, és mi a falhoz küldhetjük őt a további csapásainkkal.

Jack-8

Aki a nagyobb testű, erősebb harcosok között keresgél, az Jackkel fog a legjobban járni. A karakternek nincsenek kifejezetten sajátos mechanikái vagy bármilyen különleges technikája, de akad négy hatalmas végtagja, melyekkel méterekről tudja agyonverni ellenfeleit. Ez azért lesz kedvező, mert Jackkel könnyen megtanulhatjuk a vetélytársunk büntetésének ritmusát. Mivel mi legtöbbször távolsági előnyben leszünk, így könnyebb lesz felismerni az elbénázott ütéseket és rúgásokat, és a visszaállási animációkat kihasználni arra, hogy erős sebzésű támadásokat vigyünk be. Jacknek azonban megvan az a hátránya, hogy hatalmas modellje miatt az oldalra lépés vele nem hatékony, cserébe gyorsan tud visszaugrani. Ez a mozgási modell tökéletessé teszi Jackket azok számára, akik 2D-s verekedős címekből érkeznek.

Reina

Rengeteg oka van annak, hogy Reina miért lett egyértelműen a játék egyik legnépszerűbb karaktere már a megjelenés előtt. Szerencsére kitanulni a lila hajú démont legalább annyira egyszerű, mint beleszeretni: aki játszott Jinnel vagy családtagjaival az képben van azzal, hogy mire számíthat. Hasonlóan a többi Mishima-style harcoshoz, Reina is meglehetősen "általános" karakter. Ügyes rúgásokban, ügyes ütésekben, és minden helyzetben megállja a helyét. Az ő különlegessége a többiekhez képest, hogy mozgékonyabb, így a gyorsabb karakterek szerelmesei gyorsan hozzászokhatnak a Tekken 8 pörgős ritmusához, ha őt terelgetik.

Alisa Bosconovitch

Alisa gyakran a bonyolultabb Tekken karakterek közé tartozik, és igazából ez a nyolcadik részben sincs másképp. A robot harcosnak van pár mechanikája, melyeket kitanulni nem lesz gyors folyamat. Ettől függetlenül van valami, ami Alisa erőssége, és ami sok sikerélményt hozhat a tanuló időszak első hónapjaiban is: ez az alárúgás képessége. Mivel a kezdő rangokban a játékosok még nem szeretnek vagy tudnak alulra védeni, és nem teljesen értik még a helyezkedés fontosságát, ezért Alisa két gombnyomással el tudja pusztítani őket. A hosszú rúgásainak köszönhetően könnyen levegőbe tudjuk küldeni az ellent és azonnal elpostázhatjuk lábbal a legközelebbi falig. Alisa ráadásul (hasonlóan Hwoaranghez) rengeteg mélységet is tartogat, ha valaki rászánja az extra időt a gyakorlásra.

Irány a labor!

Nem fogjuk senkinek sem azt mondani, hogy órákat üljön minden nap a gyakorló módban, de érdemes néha meglátogatni a Practice funkciót. A Tekken 8-ban senki sem fogja elvárni (pláne nem egy FG kezdőtől), hogy a Move List menüben szereplő mind a 100+ gombsort bemagold, de érdemes kibogarászni az adott karakter legfontosabb képességeit, és legalább azokat begyakorolni. Ebben egyébként a Practice menü Combo Challanges opciója is segíteni fog.

Érezd jól magad

Ez a legklisésebb dolog, amit egy tippek-trükkök szekcióban olvashatsz, de egy verekedős játék esetében ezt nem lehet eléggé kihangsúlyozni. Válassz egy karaktert, aki szerinted menő, aztán pörgesd a mókát, ahogy neked jó. Ez a műfaj egyszerűnek tűnik, de valójában végtelenül mély, ezért aztán rengeteg tapasztalt harcossal fogsz szembenézni az utad során, és új rétegeket ismerhetsz meg a játékélményből, ahogy egyre jobb leszel. Gyakorolj, a saját szórakozásodra koncentrálj, és próbáld meg ne a képernyőbe dobni a kontrollert, amikor a 20. alkalommal is belekeveredsz az ellenséges Azucena kombójába.

Kevés olyan feszült élmény van a gamingben, mint egy verekedős meccs, de kevés műfaj garantál akkora sikerélményt, mint amit egy megérdemelt győzelem jelent a ringben.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)