Hirdetés

Thief: The Dark Project - Tegnap múlt tíz éves!

|

Egyre-másra jubilálnak az egykori sikerjátékok. Sosem hittem volna, hogy egyszer még így mérjük majd az idő múlását.

Hirdetés

Csak az utóbbi egy évből három olyan hírt sikerült előbogarásznom, aminek keretében egy-egy játéktörténeti klasszikusról emlékeztünk meg azon apropóból, hogy már több, mint tíz esztendeje boldogítanak bennünket, játékosokat, mégpedig a szó lehető legpozitívabb értelmében. A Fallout, a Grim Fandongo és a Half-Life mellett még számos klasszikust sorolhatnánk fel, dicsőíthetnénk jogosan, de az ember már csak olyan, hogy néha figyelmetlen, s elsiklik az ilyen "apróságok" felett. Most a szemfüles énem győzedelmeskedett, s keserédes örömmel jelenthetem be, hogy Garrett legelső kalandja, a Thief: The Dark Project november 30-án töltötte be a tízet.

Thief: The Dark Project

thief.jpg


Az időközben sajnos felszámolt Looking Glass Studios alkotására bátran ráaggaszthatjuk a forradalmi jelzőt. A Dark Engine kiválóan kezelte az árnyékokat, s bár nem számított megjelenése pillanatában sem a legszebbnek, a célnak tisztességesen megfelet. A badass főszereplő, Garrett pedig a korábbi belsőnézetű akciókhoz képest sérülékeny fickónak bizonyult, de ez így is volt rendjén. Elvégre egy besurranó tolvajt és nem egy fényespáncélú lovagot alakítottunk. A technokrata, dark fantasy és steampunk elemeket vegyítő világ, a pazarul kidolgozott háttértörténet és a valóban hosszú játékidő az utolsó fillérig megérte a pénzét. Eric Brosius hangmérnök pedig olyan kiváló munkát végzett, hogy máig etalonnak számít a szakmában, s komoly verseny folyik azért, hogy ki tudja épp aktuális projektjéhez megszerezni a Mester tehetségét és szaktudását. Az pedig külön öröm, hogy a Quake-láz tombolása mellett is képes volt megragadni a játékosok fantáziáját, csak hogy később trilógiává nője ki magát.

Thief 2: Metal Age

thief2.jpg


A harmadik epizódot már a Warren Spector vezette, szintén felszámolt Ion Storm követte el, s bizton állíthatom, méltó folytatást üdvözölhettünk benne. A Thief név még mindig jól cseng a szakmában, s négy év telt el a trilógia záró epizódja óta, így igencsak megérett az idő a téma felmelegítésére, pont úgy, mint a Deus Ex esetében.

Thief 3: Deadly Shadows

thief3.jpg


A dolog pikantériája, hogy mindkét játék jogai az SCi/Eidos párosánál vannak, s a Deus Ex 3-at fejlesztő montreáli stúdió oldalán korábban szerepelt egy bejegyzés, miszerint egy másik projekten is dolgoznak. A titkos fejlesztés címének kezdőbetűje pedig "T". Amennyiben vesszük a fárdságot és végigböngésszük a kiadópáros portfolióját, akkor viszonylag kevés címet találunk, amire illik a leírás, és még szűkebb a kör, ha csak a valóban minőségi, és jól csengő nevekkel foglalkozunk.
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)