Nicolas Cantin, a játékon dolgozó csapat rendezője elmondta, hogy az új Thief címen dolgozó Eidos Montreal szabad kezet kapott, milyen is legyen Garrett, a mesteri tolvaj. A személyiségét mindenképp meg akarták tartani, mert a cinikus, sötét humorú figura egyébként is rendkívül jól működik. Azonban valahogy meg kell fogni a modern konzoljátékosokat is, egy kicsit igazítani kellett a kinézetén, erről egy videót is láthattok itt.
Cantin - aki Altair, az Assassin’s Creed első orgyilkosának kinézetét is tervezte - úgy vélte, egy nagyon gótikus kinézet lesz a menő, de aztán visszavettek az olyan merész elképzelésekből, mint a feketére festett köröm. Arra mindenképpen figyelni akartak, hogy Altairhoz hasonlóan Garrett egy misztikus, akcióra kész figura hatását keltse, ne csak a mai gótok gerjedjenek a témára. Az Eidos Montreal be akarja bizonyítani, hogy még egy ilyen sötét antihős is lehet népszerű a játékosok között (és persze teljesen igazuk is van).
Az eredeti Thief játékokban a magában beszélő, de profi tolvaj szerethető volt, mégis kevesen tartottak vele, főleg a lassabb, megfontoltabb játékmenet miatt. Ám ha egy kicsit akciósabbra kell venni a figurát, hogy többen megismerjék, ám legyen. Az utóbbi napokban a Gameinformer elkezdte adagolni az új információkat, melyek egy-két kétséges könnyítést leszámítva elég biztatóak, természetesen a GameStar Thief előzetes sem maradt adós nektek semmivel az infók terén.
Addig is, aki kedvet kapott minden idők első és legjobb lopakodós játékához, a várakozás idejére kipróbálhatja Steamen és GOG-on is. Az új Thief megjelenés 2014-ben várható PlayStation 4-re, az új Xboxra és PC-re, de állítólag fontolgatják, hogy még a mostani generáció (PS3, Xbox 360) tulajdonosai is megkaphassák valahogy. Nem lenne senki sem szomorú emiatt.