Még a Cyberpunk 2077 szemkápráztató rendermozijának bemutatásának napján vágott bele a CD Projekt egy új, nyitott világú szerepjáték gerillamarketingjébe, és nem sok kétséget hagyott afelől, hogy Ríviai Geralt kalandja folytatódik, aki legutóbb egy inváziót előkészítő merényletsorozatba keveredett a The Witcher 2: Assassins of Kings íróinak köszönhetően.
A hivatalos bejelentést február 5-ére, azaz a mai napra tették, és igazán nem rajtuk múlott, hogy míg a derék lengyelek az igazak álmát aludták, addig a NeoGAF fórumán felbukkant a Game Informer legfrissebb számának címlapja, s ezzel le is lepleződött a szépségdíj aktuális várományosának kikiáltott The Witcher 3: Wild Hunt. Platformokról még nem esett szó a csúcskategóriás konzolok tágan értelmezhető körén kívül, ám ha engem kérdeztek, akkor a PC mellett legfeljebb a Microsoft és a Sony új gépeit tudom elképzelni, a WiiU ehhez kevés.
Skyrim felett az ég
A fejlesztők nem titkolt célja a Skyrim földbe döngölése. A bejárható világ nettó 20 százalékkal nagyobb a riválisénál, és lóháton vágtában legalább 30-40 percig eltart, míg akármelyik irányban átszeljük. Unatkozni persze egy pillanatig sem fogunk ezalatt, hiszen rengeteg feladat vár Geraltra, kinek visszatértek az emlékei, ezért többé nem tudják magatehetetlen bábként rángatni a fontosabb politikai szereplők. Nyomozással tarkított rejtélyek felderítésétől az egyszerű szörnyvadászatig küldetések széles skálája gondoskodik megizzasztásáról, s ezáltal a mi szórakoztatásunkról.
The Witcher 3: mire jó a szabadság?
Más dizájnfilozófiát igényel a The Witcher 3: Wild Hunt világa, mint amit a fejlesztők eddig alkalmaztak. Ennek következtében nem bontják fejezetekre, illetve felvonásokra a történetet, hanem azt teszik lehetővé, hogy három, egymással szerves egységet alkotó szinten göngyölítsük fel a cselekmény szálait. A legkevesebb jelentőséggel az ún. szabadidős tevékenységek bírnak. Ide tartozik minden a craftolástól a szerződéses szörnyvadászatig és a kisebb mellékküldetések teljesítéséig.
Ezeknél lényegesen fontosabbak a nilfgaardi invázió következményeinek politikai rendezésére irányuló törekvések, melyek során olyan helyszíneket keresünk fel, mint Skellige, Novigrad, vagy épp a Senkiföldje. A történetszövés harmadik és egyben legmeghatározóbb szintje Geralt személyes küldetése, amiben eltűnt szerettei után kutat, valamint egyszer, s mindenkorra le kíván számolni a Wild Hunt-tal.

Vadászidény - kell egy witcher?
Geralt - aki időközben szakállat növesztett - elsősorban witcher, s csak azt követően mozgatója a politika szálainak, ezért rengeteg időt tölt majd szerződések teljesítésével. A szörnyvadászat terén akkor lesz kellően hatékony, ha elegendő információt gyűjt össze a bestiákról könyveket bújva, vagy a rettegő parasztokat faggatva. Nem hanyagolhatjuk el a witcher képességeit felerősítő főzetek készítését sem, továbbá mindig figyelembe kell vennünk a napszakot, valamint az időjárási körülményeket is, mert ezek nem csupán a rémségek előfordulási valószínűségére vannak hatással, hanem arra is, hogy milyen trükkökkel lepik meg hősünket.
Minél jobban ismerjük a prédát, annál nagyobb eséllyel ejtünk rajta kritikus sebet, amikor harcra kerül a sor. Egy vámpír esetében a méregzacskóját (Mérgező vámpírok? Ne is kérdezzétek!) eltalálva elejét vehetjük annak, hogy harapásával bénító mérget juttasson a Geralt szervezetébe. De szerencsésebb esetben egyetlen jól irányzott döféssel mindkét szívét felnyithatjuk, ami azonnali halált okoz. Az elhullott szörnyek más módon nem beszerezhető lootot potyogtatnak, azaz a craftoláshoz és az alkímiához szükséges ritka és különleges hozzávalókat, mutagéneket.
Szinte nulláról írták újra a fejlesztők az ellenfeleket mozgató MI-t. Részleteket ugyan nem árultak még el, de ne lepődjünk meg azon, hogy legalább tízféle módon használhatjuk a közvetlen környezetünkben fellelhető tereptárgyakat arra, hogy taktikai előnyre tegyünk szert velük szemben. És mindez természetesen fordítva is igaz.
A bűvész, a kidobó és a laborpatkány
A varázslatokat helyettesítő witcher-jeleket ismét átgyúrták egy kicsit. Ezentúl az Igni felér egy lángszóróval is, ami az új, másodlagos jeleket is tartalmazó mágia képességfának köszönhetően akár egy körkörösen terjedő tűzbombává is alakítható. A csapdavetéshez használt Yrden hatóterületét pedig jelentősen kiterjeszthetjük, ám ebben az esetben csak lassítani fogja ellenfeleinket, nem válnak tőle mozdulatlanná.
Természetesen választhatjuk a kardvívás és az alkímia útját is, ha a mágia nem lenne rokonszenves. Kisebb, egyelőre nem konkretizált módosításon estek át ezek is. Új támadásformákkal és képességnövelő boostokkal találkozunk majd, míg az alkímiáról csak annyit tudni, hogy elsősorban főzetekre épül.

The Witcher 3: Wild Hunt - ilyen egy piperkőc lovon
A szabadon bejárható hatalmas játéktérnek gyalog is nekivághatunk, de minek tennék, ha egyszer van egy pacink, és a nyeregtáskájában elfér mindaz a holmi, amit Geralt nem akar, vagy nem tud magával cipelni. Alternatív megoldásként a kocsmákban is tárolhatjuk a felesleget. Ezúttal is jól áttekinthető és könnyen használható inventoryval hitegetnek bennünket a fejlesztők, de engedtessék meg, hogy ebben az ügyben továbbra is szkeptikus maradjon a korábbi részeket ismerő újságíró.
Új fegyvereket és páncélokat találhatunk, illetve vásárolhatunk is, ám a legjobb felszerelést mi magunk készíthetjük el. Számtalan különböző tulajdonsággal ruházhatjuk fel őket a szükséges komponenseket felhasználva, hogy aztán büszkén parádézzunk az utcán, lévén minden egyes páncéldarab máshogy néz ki az új ruhaszimulációs technológiának köszönhetően. A testreszabhatóság jegyében már a kezdetek kezdetén elérhető lesz a borbélyok szolgáltatása, miáltal kedvünk szerint cicomázhatjuk hősünket. Attól azért ne tartsunk, hogy ezüstös hajtincseit babarózsaszínre lehet majd festeni, ez nem az a játék.
És hogy várjuk-e? Szerintetek?