Viccet félretéve, csiripelték a madarak, hogy Varsóban Sims 3 rendezvény lesz, Ãgy tegnap felkerekedtünk, hogy megnézzük, mit is fogunk majd játszani március környékén, amikor megjelenik. Sajnos a repülÅ‘társaság sztrájkja miatt a tervezettnél kicsit késÅ‘bb értünk a helyszÃnre, de örömmel tapasztaltuk, hogy minden, aminek még ott kellett lennie, ott volt. Láttunk részleteket a játékból, megtudtunk pár új feature-t, és még egy kicsit ki is próbálhattuk magunkat benne. Természetesen képek is készültek a helyszÃnrÅ‘l, nomeg a kiállÃtott embernagyságú simes kartonokról.
Sims 2? Ugyan! A játék elÅ‘zÅ‘ részeiben akárhova mentünk, mindig végig kellett várni a töltés képernyÅ‘t. Na de most! Már nem csak illúzió a töltés nélküli, egyhelyszÃnes játékmenet. Simünkkel kilépünk annak otthonából, hogy munkába siessünk, közben integetünk a szomszédnak, beugrunk egy kis nasira a közeli étterembe, majd munka után elmegyünk egyet edzeni a konditerembe vagy a barátokkal beülünk sörözni/elmegyünk a dizsibe táncolni, igény szerint. Közben telik az idÅ‘, Ãgy változik a napszak is, méghozzá dinamikusan: nem lesz hirtelen sötét, hanem látjuk, ahogyan alkonyodik, lehunyja két szemét az ég, lehunyja sok szemét a ház.. És mindez olyan gépekre optimalizálva, amelyeken az elÅ‘zÅ‘ rész futott. Nyilván érdemes gépet fejlesztgetni (nem csak emiatt a játék miatt), de az Ãgéretek szerint sokat nem kell változtatnunk majd ahhoz, hogy régi konfigurációnkon elfusson ez az új játék. A grafika ennek megfelelÅ‘en sokban nem változott, szebb lett, több lett, de nagyjából maradt a régi (ami azért nem volt csúnya).
A Sims 3 azoknak lesz igazán jó móka, akik már az elÅ‘zÅ‘ rész karaktergenerátorával is szerettek sokat pepecselni. Ahhoz, hogy megcsináljuk anyut, aput, magunkat, kedvenc sztárunkat, ésatöbbi, már nem csak öt pont áll rendelkezésünkre, hanem nyolcvanféle (!!) tulajdonságot határozhatunk meg, Ãgy olyan különlegességekkel fűszerezhetjük simünk életét, mint a kleptománia, a bátorság vagy az érzékenység. Persze ezeket nem lehet „csak úgy" összepárosÃtani, vannak olyan tulajdonságok, amelyek kizárják egymást - például nem lehet valaki egy személyben gyáva és bátor -, viszont rengeteg lehetÅ‘ség áll a rendelkezésünkre nemcsak arra, hogy igazán egyedi karaktereket hozzunk létre, de arra is, hogy különleges párosÃtásokkal nehezÃtsük saját játékunkat (éljen a mazochista hajlam). A Sims 3 varsói eseményén tudtunk meg még sok érdekes információt és újdonságot, sikerült a kedves és aranyos producerlánnyal is beszélgetnem, Ãgy olyan dolgokat tudtam meg a Sims 3-ról, amire ti is nagyon kÃváncsiak lennétek ;), de ezeket nem árulom el, mert gonosz vagyok.
A Gamestar következő lapszámában mindenre fény derül, addig is lehet találgatni a kommentekben, hogy az egyik kipróbált karakterrel milyen akciót hajtottunk végre a szomszéd házban (kulcsszó: gyerek).
Â