Hirdetés

Lehengerő lesz a Steel Hunters, a Wargaming új játéka

|

A World of Tanks mögött álló kiadó- és fejlesztővállalat történelmi csaták helyett a távoli jövő ütközetei hozza el nekünk.

Hirdetés

Hosszú ideje nem jelentkezett már friss játékkal a World of Tanks, World of Warships, World of Warplanes trojkára, valamint a belőlük kinőtt konzolos (World of Tanks: Modern Armor, World of Warships: Legends) és mobilos spin-offokra (World of Tanks: Blitz, World of Warships: Blitz) fókuszáló Wargaming, ám az idei The Game Awards gálán elérkezett végre a pillanat, hogy bemutatkozzék a kiadó- és fejlesztővállalat újdonsága, a Steel Hunters. A címe alapján akár azt is hihetnénk, hogy közeli rokonságban áll a Wargaming zászlóshajóival, és azokhoz hasonlóan történelmi alapokon nyugszik, ám ennél távolabb nem is járhatnánk a valóságtól, mint arról a minap egy sajtóbemutatón magunk is meggyőződhettünk.

A Wargaming Guilford alkotása ugyanis ízig-vérig sci-fi körítést kapott. A játékosok állig felfegyverzett mechanikus óriásokat, úgynevezett Huntereket irányítanak PvPvE-jellegű ütközetekben, kétfős osztagokban, összesen hatban. Egyébként ezek a gigászok nem robotok, de nem is mechák, ugyanis nem pilóták vezérlik őket, hanem az emberi lelkük. Nyilvánvalóan a távoli jövőben járunk a csatatérré vált földön, ahol egy idegen eredetű erőforrásért, a starfallért folyik a küzdelem. A birtoklása kétélű fegyver, mert egyrészt nélkülözhetetlen az emberiség technológiai fejlődéséhez, másrészt viszont oly mértékben szennyező, hogy a bolygó lassan lakhatatlanná válik. Na és ezt a problémát hogyan hidalják át leszármazottaink a Steel Hunters háttértörténete szerint? Lemondanak a starfallról? Természetesen nem, inkább űrállomásokra és a föld mélyébe vájt óvóhelyekre költöznek.

Hirdetés

Műfajilag nem olyan könnyű besorolni a free-to-play Steel Hunterst, mert a külső nézetes online lövölde túlzott leegyszerűsítése lenne a játék természetének, amely a Hero Shootrek, a Battle Royale-ok és az Extraction Shooterek mechanikáit egyesíti magában. A Wargaming első körben PC-re szándékozik kiadni (a Wargaming Game Center és a Steam kínálatában fogjuk megtalálni), később azonban sort kerít majd a fejlesztőcsapat a konzolos verziókra is. Amennyiben kipróbálnád, már jelentkezhetsz is mától december 22-éig tartó, három térképet felvonultató tíznapos zárt bétára, de akkor sem dől össze a világ, ha most nem sikerül bejutnod, mivel ezt 2025-ben egy publikus bétakör követi majd.

Ami a játékmenetet illeti, fontos különbség napjaink népszerű lövöldéihez képest, hogy a Steel Hunters összecsapásai kevésbé hektikusak, a játék tempója egy picit lassúbb, ami jobban is illik ezekhez a behemótokhoz, melyek méreteit akkor fogjuk fel csak igazán, amikor hétköznapinak mondható tereptárgyak, épületek, járművek fölé tornyosulnak. A Wargaming Guilford srácai szerint nem a reflexeken múlik majd a győzelem, hanem a taktikai érzéken, az előnyös pozíció megtalálásán (a pályatervezés lehetővé teszi, hogy lesből támadjunk vagy oldalba kapjuk ellenfelünket), a rendelkezésre álló képességek okos felhasználásán, de még ezeknél is nagyobb súllyal nyom a latba a hatékony együttműködés a csapattársunkkal, amit a fejlesztők Duo Symbiosis névvel illetnek.

Kezdéskor hét különböző kinézetű, felszerelésű és szerepű Hunter (Razorside, Ursus, Fenris, Heartbreaker, Prophet, Trenchwalker és Weaver) közül választhatják ki a játékosok a számukra leginkább rokonszenveset. Az Unreal Engine 5-nek köszönhetően remekül festenek a gigászok, amelyekből többet is állatokról mintáztak tervezőik, és ennek megfelelően nem két lábon közlekednek. A több fázisból álló, átlagosan 8-15 perc alatt abszolválahtó menetek során az agresszívabb játékosok egyből nekieshetnek a többieknek, de lehet, hogy kifizetődőbb az MI irányította drónokra és más gépi ellenfelekre vadászni, és a belőlük kinyert lootal feltápolni magunkat. A szintlépések ugyanis minden alkalommal a statisztikáink emelkedéséhez, ritkábban pedig új képesség feloldásához vezetnek. És persze különféle átmeneti bónuszokat kínáló holmikat (javító készlet, pajzskupola stb.) is összegyűjthetünk.

Érdekes, a játékost megfontoltság intő megoldás annak a bevezetése, hogy a lőszerkészlet idővel magától újratöltődik, de a mennyisége korlátozott, magyarán könnyedén kellemetlen szituációban találhatja magát, aki rosszul gazdálkodik vele. Ugyanígy csínján kell bánni az újraélesztő-készlettel, jelentősen romlanak a győzelmi esélyeink, ha a menet utolsó, kivonási fázisában enélkül kell boldogulnunk.

Noha az online lövöldék piaca erősen telített, különösen az ingyen játszhatóké, a látottak alapján a Steel Huntersneknek lehet esélye megkapaszkodni, saját tábort kialakítani, mivel máshova helyezi a hangsúlyokat, mint a konkurencia. Kellő stratégiai mélység jellemzi, de a dinamizmus sem hiányzik a harcból.

Ahogy az imént is említettem, a Wargaming újdonsága a free-to-play szegmensben teszi próbára magát, és úgy tervezték meg, hogy egyetlen fillér elköltése nélkül is élvezhető maradjon, ugyanakkor a fejlesztők is pénzből élnek, tehát lehet majd skineket vásárolni. A játék frissen tartás érdekében háromhavonta új szezonra, szezononként két battle passre számíthatunk.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)