Volt az ideinél jóval erősebb éve is már a videójáték-iparnak, például a tavalyi, de így is elkönyvelhettünk bár vaskos meglepetést, köztük a Black Myth: Wukong sikerét. Pontosabban annak az egészen elképesztő mértékét. A Game Science első AAA kategóriás alkotása szembesített ugyanis sokakat azzal, hogy valójában milyen nagy is a kínai gamerek közössége.
De - és ez fontos - nem csak hazai pályán volt népszerű a legismertebb kínai regény, a Nyugati utazás feldolgozása, számos rajongót szerzett magának Európában és az Atlanti-óceán túlfelén, be is húzta végül a The Game Awards 2024 gáláján a legjobb akciójáték díja mellett a közönségszavazás győztesének járó trófeát.
Még két másik kategóriában jelölték, de a legjobb rendezés díját éppúgy az Astro Botnak ítélték oda, mint az év játéka címet. Ez pedig a műsor alatt a Sony szekciójában, az első sorban helyet foglaló Alanah Pearce szerint láthatóan megviselte a Black Myth: Wukong csapatának helyszínen tartózkodó tagjait, ugyanis elsírták magukat, amikor nem az ő játékukat nevezték meg győztesként.
here’s alanah pearce talking about it https://t.co/9X3p90qn4d pic.twitter.com/JZy9C6ybuW
— kate bush's husband (@airbagged) December 15, 2024
Feng Ji a Game Science feje később a Weibón írt hosszan arról, hogy mekkora csalódás számukra, amiért nem ők nyertek. Annyira biztos volt a győzelmében, hogy már két évvel ezelőtt megírta a beszédét. S bár értetlenkedik a zsűri döntése miatt, világossá tette, hogy a Black Myth: Wukong csak a kezdet. A játék sikere nemcsak nekik ad erőt a folytatásra, hanem a kínai játékipar többi szereplőjének is önbizalmat kölcsönöz. Feng Ji meggyőződése, hogy az ország kultúrája, tehetségei és gazdasági környezete miatt ennek előbb vagy utóbb be kellett következnie. Ők pedig tartoznak annyival a játékosoknak, különösen azoknak, akiknek még sosem volt lehetőségük PC-n vagy konzolon AAA kategóriás címekkel játszani, hogy folyton jobb és jobb játékokat készítsenek, olyanokat, amelyek igazságot, jóságot, szépséget hoznak az emberek életébe.