Ahogy azt megszokhattuk, Geoff Keighley minden létező iparági kapcsolatát latba vetve állította össze a The Game Awards programját, a hagyományos díjátadó mellett zenei vendégekkel és újdonságok bejelentéseivel is készül.
Így a látványos esemény kiváló színpad lehet bármelyik kiadónak, hogy egy kicsi figyelmet irányítson magára, viszont az év második felében játékai helyett elsősorban botrányaival a hírekbe kerülő Activisionnek idén nem jut a reflektorfényből (most éppen egy leépítéssel kerültek ismét a hírekbe).
Egy, az eseményről készült összefoglaló cikkhez a Washington Post is feltett néhány kérdést az esemény szervezőjének és házigazdájának, ami kapcsán kiemelték, hogy az Activision Blizzard elnöke, Rob Kostich is elméletileg a szervezőknek tanácsokat adó testület tagja.
Geoff Keighley elmondta, hogy őt is gondolkodóba ejtette, hogyan álljon a botrányhoz, és hogyan kezelje a kiadó és a Game Awards kapcsolatait.
"Támogatni szeretnénk az alkalmazottakat és a fejlesztőket"
- nyilatkozta eredetileg Keighley, majd hozzátette, hogy támogatja azokat, akik zaklatásuk történetével ki mertek állni a nyilvánosság elé, de nem akarta elvenni a lehetőséget egy fejlesztőtől sem, hogy a munkája megjelenhessen a műsorban.
Erre külön valószínűleg nem volt szükség az Activision Blizzard esetében, ugyanis a kiadó két nagy folytatása, az Overwatch 2 és a Diablo IV is halasztásra került, így valószínűleg eredetileg sem szerepeltek volna a péntek hajnali programban. Korábban egy pletyka az ünnepséghez kötötte a World of Warcraft konzolportjának lehetséges leleplezését, de ez csupán egy tipp volt, meg nem erősített információk alapján.
Később a The Game Awards főszervezője úgy érezte, fontos ennél részletesebben állást foglalnia az ügyben, és egy hosszabb Twitter-posztban is kifejtette az álláspontját.
"Megerősíthetem, hogy a jelölésein kívül az Activision|Blizzard nem lesz részese az idei Game Awardsnak. A Game Awards a játékipar, a világ legnagyobb szórakoztató iparának ünnepe. Itt nincs helye a visszaéléseknek, zaklatásnak, és elnyomó gyakorlatoknak, egy cégnél és egy közösségben sem. Felismerem azt is, hogy egy nagy platformunk van, ami meggyorsíthatja és bátoríthatja a változást. Mindannyiunknak együtt kell dolgoznunk, hogy egy jobb és befogadóbb környezetet hozzunk létre, ahol mindenki biztonságban érezheti magát, hogy a világ legjobb játékain dolgozhasson. Mindannyiunknak ehhez kell mérnünk magunkat. A lenyűgöző játékokat - és a tehetséges fejlesztőket, akik készítik őket - szeretnénk ünnepelni. Találkozunk csütörtökön."
- írta Keighley.
#TheGameAwards is a time of celebration for this industry, the biggest form of entertainment in the world.
— Geoff Keighley (@geoffkeighley) December 4, 2021
There is no place for abuse, harassment or predatory practices in any company or any community.
All of us are accountable to this standard.
— Geoff Keighley (@geoffkeighley) December 4, 2021
Incredible games — and the talented developers who build them — are who we want to celebrate.
See you on Thursday.
A hangzatos kiállás mögött persze nem tudjuk, hogy tényleges változás is meghúzódik-e a The Game Awardson dolgozó szakemberek, vagy a show összetételét illetően.