Valószínűleg a Summer Game Fest nyitóműsorának fénypontjaként élték meg a 4X-es műfaj kedvelői, hogy a BioShock, a Borderlands vagy a Mafia negyedik felvonása helyett a Sid Meier's Civilization VII-et jelentette be a 2K Games és a Firaxis. A konkrétumokkal egyelőre még adósaink a fejlesztők, csak augusztusban (a gamescom erre tökéletes) mutatják majd meg, mennyit változott a játékmenet az elődhöz képest, az ellenben már nem titok, hogy a premierre valamikor 2025-ben kerül sor, és egyszerre debütál minden platformon a PC-től a jelenlegi és előző generációs PlayStation és Xbox konzolokon át a Switchig.
Izgatottan várjuk, hogy kiderüljön, milyen újdonságokkal rukkol elő a Firaxis, ugyanis időközben a konkurencia sem pihent: a 2021-es Humankind képében a Sega és az Aplitude indított támadást a korona megszerzése érdekében, idén pedig végre színre lép az Xbox Game Studios és az Oxide Games együttműködésében formálódó Ara: History Untold.
Az utóbbi meglepetésre nem fért be a masszív felhozatalt villantó Xbox Games Showcase műsoridejébe, ám kevéssel utána több mint 20 percet kapott az Xbox Podcastban Marc Meyer (az Oxide Games elnöke) és Brian Stone (az Ara projektvezetője), hogy hosszabban is meséljenek nagyszabású stratégiai játékukról, illetve elárulják a megjelenés időpontját.
Ami az Ara: History Untoldot első blikkre megkülönbözteti majd a műfaj többi szereplőjétől, az a megszokottnál részletgazdagabb látvány és a randomgenerált, zoomolható térképek mozgalmassága (madarak és repülők szelik az eget, gyerekek szórakoznak a játszótéren, vadak kószálnak az erdőben stb.). A stílusunkhoz passzoló, sajátos vonásokkal rendelkező vezetők, vagy épp a győzelmi kondíciók sokszínűsége (harc, vallás, gazdasági erő, presztízs stb.) ma már lényegében elvárás a játékosok részéről, a proaktív gondolkodásra ösztönző, szimultán zajló körök bevezetése azonban megint olyasmi, amivel új színt visznek az alkotók a megszokott 4X-élménybe. Ugyanez érvényes az Azure szerverekre támaszkodó online multiplayerre is, amiben éppúgy lehetséges, hogy naponta csak egy kört tudnak le a játékosok, mint az, hogy félpercenként lépniük kell. Ráadásul az sem baj, ha valaki kilép, kiesik, a helyét átveszi az AI, emiatt nem szakad meg a meccs.
Az Ara: History Untold szeptember 24-én jelenik meg PC-re, a Steamen is elérhető lesz, és ahogy a Microsoft többi játékát, úgy ezt is megtaláljuk majd a Game Pass katalógusában már az első napon. Készül egyébként belőle xboxos változat is, de azt nem tudni, hogy az érdeklődők mikor tehetik rá a kezüket, mivel a csapat jelenleg a PC-s kiadásra fókuszál.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!